hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مبتلایان به کرونا، از طبیعی بودن اکسیژن خون خود پس از قرنطینه مطمئن شوند

مبتلایان به کرونا، از طبیعی بودن اکسیژن خون خود پس از قرنطینه مطمئن شوند

پزشک فوق تخصص عفونی کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ پس از پایان دوران قرنطینه از طبیعی بودن اکسیژن خون خود مطمئن شوند.
کوروش یوسفی پزشک فوق تخصص عفونی کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت : مراجعه به پزشک متخصص و فوق تخصص به منظور بررسی وضعیت سلامت فرد مبتلا ضروری است و تشخیص انجام اندازه گیری اکسیژن خون، سی تی اسکن و ... بر عهده پزشک است.
 یوسفی گفت : مبتلایانی که پس از دو هفته تا یک ماه پس از شروع علایم بیماری، بهبودی کامل داشته و علایم خاصی در آن‌ها وجود ندارد به اندازه گیری اکسیژن خون نیاز ندارند، اما افرادی که پس از این دوران سرفه، تب و ... را تجربه می‌کنند به طور حتم به منظور بررسی بیشتر باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.
او  به تصور اشتباه عموم اشاره کرد و توضیح داد: بسیاری از افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ به اشتباه تصور می‌کنند، به دلیل یک بار ابتلا، امکان ابتلای مجدد وجود ندارد و از زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممانعت می‌کنند.
این عضو هیات علمی دانشگاه با بیان این که ابتلای مجدد تا حدودی بستگی به پاسخ ایمنی دارد، عنوان کرد: در ۳۰ درصد افراد پاسخ آنتی بادی رخ نمی‌دهد و این به آن معنا است که ممکن است بدن واکنش به ویروس نشان نداده باشد.
او افزود : زمان مشخصی برای ابتلای مجدد و مصون بودن فرد مبتلا وجود ندارد و هنوز به قطعیت نرسیده است، بنابراین همه افراد مبتلا و غیر مبتلا باید پروتکل‌های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد