hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > همدان| میزبانی تویسرکانی‌ها از دو جشنواره

همدان| میزبانی تویسرکانی‌ها از دو جشنواره

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته شهرستان میزبان دو جشنواره مهم است به‌طوری‌که نیمه اول مهرماه جشنواره ملی مبل و منبت و گردو در تویسرکان برگزار می‌شود.

میثم الوندی اظهار کرد: طبیعت تویسرکان، مبل و منبت و گردوی این شهرستان از شاخصه‌های بارز برای جذب گردشگر است به‌گونه‌ای که تعداد گردشگران اسکان‌یافته در نوروز 97، 10 هزار و 300 نفر بوده که نسبت به اسکان 3 هزار و 200 گردشگر در سال 96، رشد 5 درصدی داشته‌ایم.

او ادامه داد: تویسرکان به لحاظ تعداد آثار پس از همدان و ملایر در رتبه سوم قرارگرفته و به لحاظ اهمیت و ظرفیت بالای آثار پس از همدان قرار دارد به‌گونه‌ای که قدیمی‌ترین بازار تاریخی استان که به دوره صفویه برمی‌گردد، در شهرستان تویسرکان واقع‌شده است. مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه صنایع‌دستی شهرستان در رشته‌هایی چون منبت، سفال، گلیم، چرم و سازه‌های سنتی و سنگ است، خاطرنشان کرد: درمجموع 5 هزار و 700 کارگاه صنایع‌دستی در تویسرکان وجود دارد که از این تعداد 4 هزار و 741 کارگاه ویژه صنعت منبت است.

او همچنین اشاره‌ای به طرح‌های اشتغال‌زا در حوزه میراث فرهنگی شهرستان داشت و اظهار کرد: 116 طرح در حوزه اشتغال روستایی و اشتغال پایدار با اعتباری افزون بر 8 میلیارد و 400 میلیون تومان ازجمله برنامه‌های این مجموعه است که برای 272 نفر در سطح شهرستان اشتغال‌زایی داشته است. مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان تویسرکان عنوان کرد: در حوزه کسب‌وکار و مشاغل خُرد و خانگی نیز 37 طرح با مبلغی افزون بر 265 میلیون تومان اجراشده که 37 نفر از بانوان در این حوزه مشغول به کارشده‌اند. او یادآور شد: در صنعت گردشگری نیز با اختصاص اعتباری افزون بر 2 میلیارد تومان برای ساخت و توسعه مجتمع رفاهی، خدماتی و گردشگری تپه ریواسیجان زیرساخت‌های گردشگری سرکان توسعه‌یافته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد