hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > کاهش 25درصدی تخلفات نانوایی های استان سمنان

کاهش 25درصدی تخلفات نانوایی های استان سمنان

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تخلفات نانوایی های استان سمنان در سال جاری حدود 25 درصد کاهش داشته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان مهدی یحایی در حاشیه بازدید از چند واحد نانوایی در سمنان با اعلام این خبر افزود : طی بازرسی های بعمل آمده از نانوایی های استان در پنج ماهه سالجاری 325 پرونده تخلف تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 25درصد کاهش داشته است.

وی افزود: بمنظور نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان های تولیدی و در قالب گشت های مختلف ، در این مدت بیش از 5هزار 500 مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام گرفته است که با توجه با افزایش بازرسی های صورت گرفته شاهد کاهش چشمگیر در تخلفات حوزه آرد و نان هستیم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت و بازرسی ها از واحدهای خبازی استان گفت: این بازرسی ها در راستای اهداف و مصوبات کارگروه آرد و نان استان صورت گرفته است و با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری مداری را رعایت نمی نمایند و نان های بی کیفیت به مردم عرضه می نمایند به شدت برخورد می شود.

مهدی یحیایی در ادامه اظهار داشت از این تعداد بازرسی صورت گرفته ، 325 پرونده تخلف با عناوین کم فروشی ، عرضه خارج از شبکه آرد ، عدم رعایت ساعات کاری و غیره به ارزش ریالی بالغ بر 831 میلیون ریال تشکیل شده است که این پرونده ها جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

وی در حاشیه این بازدید ها گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمامی متصدیان واحدهای نانوایی ملزم به رعایت اصول بهداشتی می باشند که در غیر اینصورت با واحدهایی که دستورالعمل های بهداشتی که از سوی مرکز بهداشت ابلاغ شده است را رعایت نکنند به شدت برخورد می شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان سمنان خاطر نشان کرد هم استانیهای عزیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی های سطح استان از قبیل کم فروشی ، عدم رعایت ساعت کاری ، گرانفروشی ، عرضه خارج از شبکه آرد ، عدم رعایت اصول بهداشتی و غیره موارد را از طریق سامانه تلفن 124 ستاد خبری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گزارش دهند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد