hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > علائم پایدار کرونا پس از بهبودی چیست؟

علائم پایدار کرونا پس از بهبودی چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده توسط محققان نشان می‌دهد که بعضی از علائم بیماری کرونا مانند تنگی نفس، خستگی بیش از حد و دردهای عضلانی حتی پس ماه‌ها بهبودی از بیماری پایدار خواهد بود.

 گروهی از محققان به منظور بررسی علائم پایدار کرونا چندین ماه پس از بهبودی بیماران، مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های سلامت ۱۱۰ فرد را که از بیمارستان مرخص شده بودند، بررسی کردند. نتایج بررسی‌های جدید نشان داد که ۸۱ نفر از افراد شرکت کننده در مطالعه با وجود بهبودی از بیماری کرونا، هنوز هم بعضی علائم آن را مانند تنگی نفس، خستگی بیش از حد و دردهای عضلانی تجربه می‌کردند.

با وجود اینکه بیشتر بیماران از علائمی مانند تب، سرفه و از دست دادن حس بویایی نجات یافتند، اما تعداد زیادی از افراد هنوز درگیر بعضی مشکلات مربوط به این بیماری بودند و انجام دادن کارهای روزانه مانند شستشو، لباس پوشیدن و سر کار رفتن برای آن‌ها دشوار بود.

بسیاری از افراد شرکت کننده در این مطالعه اعلام کردند که هنوز به علائمی مانند تنگی نفس و خستگی مبتلا هستند و با وجود گذشت چندین ماه از ابتلا به بیماری هنوز هم خواب با کیفیت شبانه را تجربه نمی‌کنند. به منظور اطمینان از سلامتی این افراد، آزمایش تنفس و اشعه ایکس از آن‌ها گرفته شد و هیچ مشکل خاصی مشاهده نشد.

هر چه پزشکان اطلاعات بیشتری در مورد ویروس کووید -۱۹ کسب می‌کنند، متوجه علائم بیشتری از این بیماری می‌شوند. بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) علائم این بیماری شامل تب، لرز، سرفه، تنگی نفس، خستگی، بدن درد، دردهای عضلانی، سردرد، از دست دادن حس بویایی و چشایی، گلو درد، آبریزش یا گرفتگی بینی، حالت تهوع، استفراغ و اسهال می‌شود.

به گفته پژوهشگران افراد باید در صورت بروز مشکلات تنفسی، درد مداوم یا فشار در قفسه سینه، ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن، کبودی لب و صورت به پزشک مراجعه کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد