hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی| آذربایجان غربی در رده هفدهم بیکاری در کشور

آذربایجان غربی| آذربایجان غربی در رده هفدهم بیکاری در کشور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: نرخ بیکاری استان بر اساس آمار بهار امسال 14.9 درصد و به رده هفدهم کشور رسید.


رضا نقی‌زاده در خصوص وضعیت بیکاری و اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل به‌منظور اشتغال‌زایی در آذربایجان، اظهار داشت: بر اساس آمار سال 95 تعداد بیکاران استان 117 هزار و 517 نفر بوده و این وزارت خانه تلاش دارد با پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، اجرای طرح کارورزی و مهارت‌آموزی در محیط واقعی کسب‌وکار آمار بیکاری در استان را کاهش دهد.

او ادامه داد: طی سال گذشته و در اجرای طرح توسعه پایدار مناطق روستایی و عشایری 925 طرح با اشتغال سه هزار و 128 نفر به انجام رسید و از مجموع چهار هزار و 800 میلیارد ریال اعتبارات کلی آذربایجان، میزان دو هزار و 180 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد که درنهایت برای اجرای طرح‌های ارائه‌شده در بخش‌های اشتغال روستایی و عشایری، یک هزار و 568 میلیارد ریال پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان افزود: با پرداخت 744 میلیارد ریال تسهیلات از مجموع سه هزار و 30 میلیارد ریال، موفق به اشتغال یک هزار و 387 نفر در طی اجرای 140 طرح پیشنهادی شده که امیدواریم با ادامه پرداخت روستایی و فراگیر، مشاغل خانگی، طرح‌های کارورزی و مهارت‌آموزی البته با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی میزان اشتغال در آذربایجان را افزایش دهیم.

او افزود: با توجه به اینکه طبق آمار، آذربایجان هفدهمین استان در وضعیت بیکاری در کشور قرار داشته، تلاش برای کاهش نرخ بیکاری در این استان با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری ادامه دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد