hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ٢٠ نامه پُرامضا از سیستان‌و‌بلوچستان

٢٠ نامه پُرامضا از سیستان‌و‌بلوچستان

هفته گذشته روند افتتاح پروژه‌های مختلف در هلال ادامه داشت. رئیس جمعیت هلال هم به صورت میدانی به داروخانه مرکزی هلال رفت و قرار شد تا با تغییرات در ساختمان داروخانه، ٢ میز پاسخگویی به بیماران به نام «از من بپرس» در جلوی در ورودی مستقر شود و بیماران ابتدا با ارایه نسخه خود به متصدی این باجه‌ها از موجود بودن داروی خود مطلع شوند. در کنار اینها اما، چندین نامه از مردم سیستان‌وبلوچستان رسید که حال و هوای خوشی داشت. با ما در ادامه همراه باشید.

اینها «تشکر» است؛ قابل شما را ندارد

کمپین «نذر آب» همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و حالا با یک ماهی که از اجرای این طرح می‌گذرد، حدود یک‌هزار و ٢٧٠ مخزن آب برای ٥٠٢ روستا و ٥٣ هزار و ٩٤ سبدغذایی و ارایه خدمات سلامت از سوی ١٩ کاروان‌ سلامت در شهرستان‌های سیستان‌وبلوچستان انجام شده است. حالا تعداد زیادی از مسئولان استان، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، ائمه جمعه، شورای شهر و ... شخصا یا به نیابت از مردم استان با امضای لوح سپاس و تقدیرنامه‌های متعدد از توجه و تلاش هلال‌احمر در تسکین آلام و کمک به نیاز مردم به آب سالم قدردانی و تقدیر کردند. اما ماجرای آغاز «نذر آب» چه بود؟ پس از سفر رئیس جمعیت هلال‌احمر به استان سیستان‌وبلوچستان و مشاهده مشکلات ناشی از خشکسالی و همچنین مشکلات مربوط به اشتغال و درمان، دستور ویژه‌ای برای رفع نیازهای مردم سیستان‌وبلوچستان صادر شد و جمعیت هلال احمر طرح «نذر آب» را در سه حوزه ارایه خدمات سلامت محور، تامین آب شرب و خدمات معیشتی اجرایی کرد و لذا از ١٤ مرداد و با تامین حدود یک‌هزار و ٢٧٠ مخزن آب ٢ تا ٥ هزار لیتری برای ٥٠٢ روستا، تامین ٥٣ هزار و ٩٤ سبدغذایی و ارایه خدمات سلامت با راه‌اندازی کاروان‌های سلامت از ١٩ استان کشور در  سیستان‌وبلوچستان این طرح گسترش یافت. نمونه‌ای از تقدیرنامه‌های ارسالی به دفتر رئیس جمعیت هلال‌احمر شامل لوح سپاس روستاییان و اعضای شورای بخش مرکزی شهرستان خاش، تقدیرنامه تعدادی از شوراهای اسلامی به نمایندگی از مردم شهرستان میرجاوه، تقدیرنامه روسای شوراهای شهر بخش‌ کورین، روستای گلوگاه، شهرستان میرجاوه، روستای جون آباد، روستای سعیدآباد، روستای ورمال، روستای کندو، روستای دهنو سیدخان، روستای جکیکور، شهرستان دلگان، فرمانداری سیب و سوران، فرمانداری ایرانشهر، فرمانداری نیمروز، شهرستان هیرمند و بخش قرقری، فرمانداری، امام جمعه و بخشداری زهک، و ... است. بخشی از متن یکی از تقدیرنامه‌های ارسالی به جمعیت هلال‌احمر که از سوی اهالی روستای زهک امضا شده، به شرح زیر است: «جناب آقای دکتر پیوندی؛ حضور ارزشمند، فهیمانه و پرثمر حضرتعالی به استان سیستان‌وبلوچستان، نشاط و امید را به چشمان به‌راه و قلب‌های شکسته مردمان این خطه از ایران جاری ساخت. به دنبال این سفر، نظر ویژه حضرتعالی به مردم این دیار و دستور طرح کمپین نذر آب و حضور کاروان‌های سلامت، توزیع بسته‌های حمایتی در جهت خدمت‌رسانی به انسان‌ها در شرایط سخت و بحرانی و ارایه خدمات بشردوستانه تصویر زیبایی از عبودیت را در پهنه گیتی به انسان می‌نمایاند که موجب  رضایت خداوند سبحان را نیز همراه دارد. لذا ما مسئولان شهرستان و مردمان شهیدپرور مجتمع روستایی محمد شاه‌کرم و روستاهای همجوار از توابع شهرستان زهک بر خود وظیفه می‌دانیم از تلاش‌ها و خدمات ارزنده شما بزرگواران در اجرای پویش نذر آب در این شهرستان قدردانی ‌نماییم و از درگاه ایزد منان در عرصه مقدس خدمت، برایتان توفیق روزافزون مسألت می‌نماییم.»
اگر حوصله‌اش را دارید، فایل پی‌دی‌اف این نامه‌ها را که در سایت هلال منتشرشده ببینید. این سطرها نشان می‌دهد که هنوز هم می‌شود کارهای بزرگی برای مشکلات مردم انجام داد.

«از من بپرس» در داروخانه مرکزی هلال

هلال احمر این روزها تلاش ویژه‌ای برای تامین داروهای مورد نیاز مردم می کند. رئیس جمعیت هلال احمر در نشست با خبرنگاران رسانه‌های خارجی گفت: «تیغ تحریم، رنج بیماران را دو برابر کرده است.» علی اصغر پیوندی با تاکید بر اینکه تحریم‌ها وظایف جمعیت را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد افزود: «بخشی از وظایف جمعیت هلال احمر تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص است که متاسفانه تحریم، تامین این داروها را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد.» دکتر پیوندی همچنین در بازدید از داروخانه مرکزی هلال احمر ضمن صحبت با بیماران مراجعه کننده به داروخانه مرکزی هلال احمر، برای رفع برخی از مشکلات مردم که مربوط به سیستم هلال‌احمر است، قول مساعد داد. او درباره تقاضای مراجعه‌کنندگان برای رعایت هرچه بیشتر نظم در داروخانه تک‌نسخه‌ای هلال‌احمر، گفت: «مقرر شده است تا با تغییرات در ساختمان داروخانه، ٢ میز پاسخگویی به بیماران به نام «از من بپرس» در جلوی در ورودی مستقر شود و بیماران ابتدا با ارایه نسخه خود به متصدی این باجه‌ها از موجود بودن داروی خود مطلع شده و در صورت وجود دارو به میز خدمت مربوطه ارجاع داده شده و از راهنمایی‌های لازم برای دریافت داروی خود بهره‌مند شوند.» مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر هم گفت: اغلب داروهای مورد نیاز بیماران خاص به ویژه بیماران مبتلا به سرطان در داروخانه‌های هلال احمر موجود است. علی فرجی گفت: بیشتر داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی، پیوندی،‌ دیالیزی، بیماران ام‌اس و ... در داروخانه‌های مرکزی هلال احمر، فوق تخصصی(تک نسخه‌ای)، مرکزی شماره دو تهرانپارس و جزیره کیش تحت پوشش سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر موجود است و این داروخانه‌ها خدمات دارویی را به واسطه اعتبار ملی و نشان بین‌المللی هلال احمر در راستای کاهش آلام بیماران و مراجعان به آنها ارایه می‌کنند.

افتتاح‌ها همچنان ادامه دارد

هفته دولت به پایان رسیده اما افتتاح طرح‌های مختلف هلال ادامه دارد. در هفته گذشته پایگاه امدادونجات جاده‌ای جمعیت هلال احمر شهرستان سردشت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد. رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سردشت در مراسم افتتاح گفت: «این پروژه در ۱۹ کیلومتری شهرستان سردشت در منطقه نلاس اجرایی شده است.»
همچنین ساختمان اداری مجتمع آموزشی و امدادی هلال احمر سبزوار در ٤٣٨ متر مربع، مرکز پاسخگویی اضطراری حوادث هلال احمر رشتخوار در ١٢٦ متر مربع و همچنین سالن کنفرانس زنده‌یاد مرحوم بیژن دفتری  پدر امداد و نجات کشور با ظرفیت ٧٥ نفر با حضور بهرام غیبی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی هلال احمر کشور دراستان خراسان رضوی افتتاح شد. معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی هلال احمر کشور با اشاره به صرف هزینه‌ای معادل ٤ میلیارد و٩٣٠ میلیون ریال برای مجتمع آموزشی و امدادی سبزوار، گفت: «در کشور ما حوادث و بحران‌ها هر لحظه امکان وقوع دارد پس باید همیشه برای رویارویی با آنها آماده باشیم و در واقع هر هزینه‌ای که در هلال احمر انجام می‌شود، سرمایه‌گذاری برای روزهای سخت و بحران‌های احتمالی است که باید از آن به تدبیر گذر کرد.» مراسم بهره‌برداری از انبار امدادی جمعیت هلال‌احمر شهرستان زرندیه نیز با حضور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، فرماندار شهرستان زرندیه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد. رئیس سازمان امداد و نجات گفت: «به لحاظ زیرساختی جمعیت هلال احمر، استان مرکزی جزو استان‌های برتری است که می‌تواند به عنوان الگوی سایر استان‌ها باشد.»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد