hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > شماری از کشاورزان دشت برخوار اصفهان خواهان حقابه خود شدند

شماری از کشاورزان دشت برخوار اصفهان خواهان حقابه خود شدند

شماری از کشاورزان دشت برخوار در شرق اصفهان روز سه شنبه با اجتماع مقابل استانداری این استان حقابه خود را خواستار شدند.
به گزارش ایرنا، یکی از این کشاورزان که خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود: مراجع ذیربط استانی و کشوری حقآبه خریداری شده کشاورزان را در اختیار آن‌ها قرار دهند.
وی خواهان عدالت در حق کشاورزان شد و تصریح کرد: حقآبه های نداده  و خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان دشت برخوار پرداخت شود.
آنان می گفتند  اگر حقآبه اراضی پرداخت نشود محصولات شان خشک می‌شود.
تعداد این کشاورزان دست کم ۵۰ نفر بودند. 
به دلیل خشک شدن رودخانه زاینده رود، شماری زیادی از کشاورزان استان اصفهان با مشکلات تامین حقآبه مواجه شدند که این مشکل در فرایند کاشت و داشت و برداشت محصول بر دغدغه آنان افزوده است.
اراضی کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌های منابع آب در سال‌های اخیر، فقط حدود ۲۹۰ هزار هکتار آن تحت کشت زراعی و باغی قرار گرفته است.
زاینده رود به طول بیش از ۴۰۰ کیلومتر به عنوان بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران از کوه‌های زاگرس مرکزی سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به تالاب بین‌المللی گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد.
این رودخانه در دهه‌های اخیر بدلیل خشکسالی، تراکم جمعیت و افزایش برداشت در فصول گرم با خشکی مواجه می‌شود که این موضوع مشکلات بسیاری را برای بخش‌های آشامیدنی، صنعت، کشاورزی، گردشگری و محیط زیست بوجود آورده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد