hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > قرمزی چشم چه زمانی خطرناک است؟

قرمزی چشم چه زمانی خطرناک است؟

 یک چشم پزشک گفت: هنگامی که قرمزی در اطراف و دور قرنیه قرار بگیرد، عمیق، محدود و معمولا همراه با درد باشد، بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند.
هرمز شمس  در پاسخ به این سوال که قرمزی چشم چه زمانی خطرناک است، گفت: هنگامی که قرمزی چشم همراه با التهاب باشد و تمام سطح سفید چشم را فرابگیرد، اغلب فرد دچار عفونت چشم شده که این مسئله چندان خطرناک نیست و پزشک در چنین مواردی برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز می‌کند.
وی ادامه داد: در صورت شدید بودن عفونت چشم فرد حتما باید تحت پزشک قرار گیرد تا منشا عفونت شناسایی گردد  و بیمار دچار مشکل قرنیه نشود.

این چشم پزشک اظهار کرد: هنگامی که قرمزی در اطراف و دور قرنیه قرار بگیرد، عمیق، محدود و معمولا همراه با درد باشد، علت آن التهاب درون چشمی است و بیمار در چنین مواردی حتما باید به پزشک مراجعه کند، تا دلیل بروز این عارضه در فرد شناسایی و درمان آغاز شود.
شمس با اشاره به اینکه التهاب درون چشمی می‌تواند به دلایل مختلفی بروز پیدا کند، توضیح داد: این عارضه می‌تواند از پت عفونی، ویروسی، میکروبی و حساسیت نشات بگیرد و  ریشه آن حتما باید توسط پزشک بررسی شود و درمان آغاز گردد.
وی با بیان اینکه درمان این نوع قرمزی چشم از سایر التهابات چشمی دشوار‌تر است، بیان کرد: یکی اولین علائم ابتلا به ویروس کرونا قرمزی کامل چشم است که از باز شدن عروق سطحی چشم ناشی می‌شود و دو طرفه است و فرد در مواجهه با آن حتما باید این بیماری را در نظر بگیرد و به پزشک مراجعه کند.
این چشم پزشک افزود: یک بیماری به نام کاوازاکی که بیشتر در کوکان شایع است، یکی از اولین علائمش قرمزی شدید و دوطرفه چشم است که در آن تمام عروق چشم باز می‌شوند و در مواجهه با این علائم به ویژه در کودکان باید به پزشک مراجعه کنیم تا این بیماری به طور دقیق درمان شود.
شمس در خصوص قرمزی چشم ناشی از حساسیت عنوان کرد: این نوع قرمزی چشم سطحی و مداوم است و معمولا افرادی که دچار حساسیت هستند علائمی نظیر آبریزش بینی دارند و حساسیت در سایر اندام‌های آن‌ها وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در صورتی که این حساست‌ها آزار دهنده باشند، بایدعامل آن شناسایی و حذف شود، متذکر شد: برخی افراد به خوراکی‌هایی نظیر گوجه فرنگی و بادمجان حساسیت دارند و برخی دیگر از طریق گرد و خاد دچار این عارضه می‌شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد