hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تاثیر داروی فاویپیراویر بر درمان کرونا

تاثیر داروی فاویپیراویر بر درمان کرونا

سخنگوی سازمان غذا و دارو از تایید داروی فاویپیراویر به عنوان خط دوم داروی آنفلوانزا خبر داد و گفت: اثربخشی این دارو بر بیماری کرونا تاکنون تایید نشده است.
 کیانوش جهانپور با اشاره به تاثیر داروی فاویپیراویر بر بیماری کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر داروی فاویپیراویر تائیدیه اتحادیه اروپا را ندارد و در کشور‌های اروپایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه داروی فاویپیراویر ساخت کشور ژاپن است، ادامه داد: این دارو در ایران به عنوان خط دوم داروی آنفلوانزا تایید شده و در فهرست دارویی ویژه بیماری آنفلوانزا قرار گرفته است.
وی بیان کرد: مطالعات اولیه داروی فاویپیراویر در کشور چین در خصوص اثربخشی نسبی این دارو برای بیماری کرونا در گذشته انجام گرفته بود که به دلیل دقیق نبودن داده‌ها جواب این تحقیق توسط نویسندگان آن پس گرفته شد.
جهانپور تاکید کرد: با توجه به تایید فاویپیراویر به عنوان داروی آنفلوانزا و احتمال طغیان این بیماری در فصل پاییز جزو فهرست دارویی قرار گرفته است.
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر داروی فاویپیراویر در ایران تولید می‌شود و بر اساس ضوابط در دسترس بیمارانی قرار دارد که تجویز منطقی برای آن‌ها انجام گرفته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد