hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > میوه‌ای که سلامتی شما را بیمه می‌کند

میوه‌ای که سلامتی شما را بیمه می‌کند

سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است وخوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی نیاز می کند.
 درخت سیب، درختی برگریز از خانواده گلسرخیان است که به خاطر میوه شیرین و گوشتی‌اش شناخته شده ‌است. در سراسر دنیا این درخت برای میوه‌اش کشت می‌شود و وسیع‌ترین گونهٔ رشد کرده از سرده مالوس بوده است.
بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ رقم سیب شناخته شده وجود دارد و در نتیجه طیف وسیعی از ویژگی‌های دلخواه به دست می‌آید.
سیب سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی، عناصر مغذی و ترکیبات آلی با ارزش است. ویتامین C، ویتامین K، ویتامین ب۶ و ریبوفلاوین از ویتامین‌های موجود در سیب هستند. پتاسیم، مس، منگنز و منیزیم مواد معدنی مفیدی هستند که در سیب یافت می‌شوند. سیب سرشار از فیبر است و مصرف یک وعده سیب، ۱۲ درصد از نیاز روزانهی ما را به فیبر تأمین می‌کند. راز خواص سیب در ترکیبات آلی تشکیل‌دهنده‌ آن نهفته است. 
حسین خیر اندیش متخصص طب سنتی درباره خواص سیب اظهار کرد: از پیامبر اکرم (ص) یک حدیث نقل شده که هرکسی روزانه یک عدد سیب میل کنند از طبیب بی نیاز خواهد شد.
او بیان کرد: سیب یک دارو و غذا محسوب می شود. افراد می توانند سیب ها را بجوشانند و آب آن را گرفته، در یخچال نگهداری کرده و روزانه یک لیوان از آن را مصرف کنند. این امر موجب شادابی, انرژی و درخشش پوست صورت می شود. همچنین پوره سیب برای رفع کم خون بسیار موثر است.
خیر اندیش گفت: سیب سبز مزاج سرد, سیب زرد مزاج گرم و سیب های که کمی ترش هستند، مزاج معتدلی دارند. مرغوب ترین سیب, سیب های پوست نازک به شمار می روند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد