hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه ژله بستنی به شکل نیمرو

طرز تهیه ژله بستنی به شکل نیمرو

در گزارش زیر طرز تهیه ژله بستنی نیمرو را به شما آموزش می دهیم.
ژله بستنی دسری بسیار ساده و پرطرفدار است. چون که به طعم و روش‌های مختلف می‌توان آن را تهیه کرد. بستنی را هم می‌توان در داخل ژله به کار برد و هم جدا از آن سرو کرد. این ژله را در مجالس می‌توانید به صورت لایه‌لایه و رنگارنگ درست کرده و سرو کنید. در این مقاله به روش متفاوتی از تهیه این دسر خواهیم پرداخت. با طرز تهیه ژله بستنی نیمرو همراه ما باشید.
مواد لازم:
پودر ژله آلوورا ۱۰۰ گرم
پودر ژله پرتقال ۱۰۰ گرم
بستنی وانیلی یک پیمانه
آب جوش دو پیمانه
طرز تهیه ژله بستنی نیمرو
ابتدا هر یک از پودر ژله‌ها را در ظرفی جداگانه ریخته و به هر ظرف یک پیمانه آب جوش اضافه کنید. سپس خوب هم بزنید تا پودر ژله‌ها در آب جوش کاملا حل شود.


بعد از حل شدن پودر ژله‌ها، ظرف‌ها را مدتی در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود. حین خنک شدن، ژله‌ها را هم بزنید تا پودر ژله بستی دوباره ته نشین نشود. (حدود ۱۵ دقیقه)


ژله آلوورا بی‌رنگ است. بعد از خنک شدن ژله‌ها برای این‌که ژله آلوورا به رنگ سفیده نیمرو در آید تقریبا ۷۰ درصد بستنی وانیلی را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. ۳۰ درصد باقی‌مانده بستنی را به ژله پرتقال اضافه کنید تا هم مزه بستنی به خورد آن برود و هم رنگ نارجی آن کمی ملایم‌تر شود. (می‌توانید بستنی وانیلی خانگی تهیه کرده و از آن استفاده کنید.)


یک سینی تهیه کرده و کمی سطح آن را با روغن مایع چرب کنید تا ژله بستنی به کف آن نچسبد. چند عدد قالب گرد سر باز هم تهیه کنید و کف آن را چرب کنید.


برای تهیه سفیده ژله بستنی نیمرو، ژله بستنی آلوورا را داخل سینی بریزید و حدود ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا ژله بستنی نیم‌بند شود.


برای زرده آن هم، ژله بستنی پرتقال را داخل قالب‌های گرد سر باز بریزید و ۴۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خود را ببندد.


حال ژله بستنی نیمه بسته شده آلوورا را از یخچال بیرون آورده و زرده‌ها را روی آن قرار دهید و با چاقو به‌صورت نامنظم دور زرده‌ها را برش دهید. حال دوباره آن را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا زرده کاملا به سفیده متصل شود. بعد از این مدت ژله بستنی نیمرو را در ظرف سرو قرار دهید و میل کنید.

نکات طرز تهیه ژله بستنی نیمرو
برای تهیه ژله بستنی شفاف، بعد از حل شدن ژله‌ها در آب جوش، آن‌ها را روی حرارت بخار کتری بن ماری کنید.
حتما بستنی در دمای محیط آب شده باشد و سپس به ژله اضافه کنید. چرا که اگر بستنی سفت و خنک را به ژله اضافه کنید باعث بسته شدن زود هنگام ژله می‌شود و هنگام سرو، قسمتی از ژله بستنی سفت و قسمتی دیگر نرم می‌شود.
بعد از حل شدن ژله در آب جوش، اجازه دهید ژله به دمای محیط برسد و سپس بستنی آب شده را به آن اضافه کنید. چرا که اگر بستنی را به ژله داغ اضافه کنید باعث بریده شدن بستنی می‌شود و شکل ژله به‌هم می‌ریزید.
حتی‌الامکان سعی کنید از بستنی در ترکیب این ژله استفاده کنید. ولی در صورت تمایل می‌توانید از شیر و خامه به جای بستنی استفاده کنید.
ارتفاع سفیده ژله بستنی، بین یک تا یک و نیم سانت باشد. اگر کمتر از این باشد به سختی از سینی جدا می‌شود و شکل نیمرو به هم می‌ریزد.
برای تهیه زرده ژله بستنی نیمرو، می‌توانید از هر ژله‌ای که زرد یا نارنجی رنگ باشد استفاده کنید. مثل ژله هلو و…
برای قالب زرده ژله بستنی نیمرو، سعی شود از قالب‌های سیلیکونی استفاده شود. ولی می‌توانید از قالب‌های یخ هم استفاده کنید. اگر از قالب غیر سیلیکونی استفاده می‌کنید، حتما از قبل سطح داخل آن چرب شود.
هنگام برگرداندن ژله بستنی پرتقال، مشاهده می‌کنید که رنگ آن نارنجی‌تر شده است. علت آن ته‌نشین شدن بستنی است. پس در هنگام اضافه کردن بستنی به ژله پرتقال، به این موضوع هم دقت شود.
اگر به هر دلیلی ژله آلوورا به جای نیم‌بند شدن کاملا بسته شد، می‌توانید مقداری پودر ژله زرد رنگ، آب‌جوش و بستنی را با هم مخلوط کنید و برای چسباندن زرده ژله بستنی به سفیده از آن استفاده کنید. حتما بعد از این کار ژله بستنی را دوباره به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد