hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > همدان| یک بام و چند هوای ساخت سینما

همدان| یک بام و چند هوای ساخت سینما

از روزهایی که رئیس‌جمهور دولت نهم به همدان سفر کرد و کلنگ ساخت پردیس سینمایی در این شهر زده شد ده سال می‌گذرد اما این پروژه همچنان بلاتکلیف مانده است.

پردیس سینمایی همدان یکی از مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری دولت نهم در سال 87 بوده که مبلغ 6 میلیارد ریال برای احداث این پردیس سینمایی در نظر گرفته‌شده بود اما همچنان اجرایی نشده است.

مسئول امور عمرانی اداره ارشاد در خصوص اینکه چرا با وجود گذشت 10 سال از زمان مصوبه این پروژه شاهد هیچ پیشرفتی نبوده‌ایم، اظهار کرد: شورای شهر زمین را مستقیماً به بخش خصوصی داده و این پروژه در اختیار بخش خصوصی است و اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی تنها مسئول بررسی مشخصات و تأییدیه فرهنگی نقشه‌های این پروژه است.

ولایی با بیان این‌که زمین این پروژه را تعاونی کوثر نیروی انتظامی تحویل داده، ادامه داد: این زمین از زمان آقای صفارهرندی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، مشکل داشته است.

معاون عمرانی شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه این پروژه حدود 14 هزار مترمربع است، افزود: پردیس سینمایی همدان بحث املاکی و معارض دارد و آخرین بار 2 سال پیش بخش خصوصی به شهرداری مراجعه کرده است .

مجید یوسفی نوید با بیان اینکه متولی این پروژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: طرح اولیه نقشه‌ها که از ارشاد تأییدیه گرفته بود به شهرداری آمد و این طرح مشروط به رفع معارض و مالکیت تأیید شد و تأیید نهایی پس از رفع معارض و مشکلات مالکیت صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان هم در این زمینه گفت: این پروژه در حال بررسی است و هفته آینده در جلسه سرمایه‌گذاری موردبررسی قرار می‌گیرد. مریم روانبخش با اشاره به اینکه این پروژه 2 مشکل برای ساخت و احداث دارد، ادامه داد: مشکل اول این است که مدت‌زمان قرارداد واگذاری به بخش خصوصی تمام‌شده به‌طوری‌که یک فرصت 18 ماهه به سرمایه‌گذار داده‌شده بود و سرمایه‌گذار مدعی است چند ماه آن باقی‌مانده و البته این موضوع در جلسه شورای شهر باید بررسی شود.

او تصریح کرد: دومین مشکل وجود معارض است و رفع معارض زمین در اختیار شهرداری نیست و رفع آن با تعاونی نیروی انتظامی بوده که باید حل شود. روانبخش در خصوص علت تعلل در ساخت پردیس، گفت: ما به‌تازگی وارد شورای شهر شده‌ایم و مصوبه این پروژه درزمانی بوده است که ما مسئولیتی نداشتیم اما در حال حاضر به دنبال رفع مشکلات آن هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان درباره مکان احداث پروژه پردیس سینمایی در حوالی میدان میوه و تره‌بار شهر همدان ، گفت: زمین این پروژه در سفر استانی داده‌شده است و حتی اگر سرمایه‌گذار عوض شود، بازهم باید در همان مکان این پروژه ساخته شود.

او با بیان اینکه این پروژه در حوالی شهر احداث‌شده تا این مناطق رونق بگیرند، ادامه داد: با توجه به پیاده راه شدن خیابان‌های منتهی به میدان امام خمینی(ره)، احداث این پروژه در حوالی شهر موجب تمرکززدایی از مرکز شهر می‌شود.

روانبخش با بیان اینکه سازمان بازرسی و اداره کل ارشاد به این پروژه ورود کرده‌اند، بیان کرد: موضوع باید از طریق سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همدان پیگیری شود.

سید اسکندر صیدایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان که تیرماه امسال خبر از اختصاص بودجه 2.5 میلیارد تومانی به پردیس‌های سینمایی کشور داده بود، درباره سهم پردیس سینمایی همدان از این بودجه، گفت: هنوز سهم استان‌ها مشخص نشده است و احتمالاً تا یکی دو هفته آینده میزان بودجه‌های استانی مشخص شود.

وزیر ارشاد تکلیف را مشخص کند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز درباره وضعیت پردیس سینمایی گفت: در سال 87 یا 88 این پروژه در مجلس مصوب شد و ردیف بودجه ملی دارد. حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه در همان سال زمینی به وسعت 15 هزار مترمربع برای این پروژه فراهم شد، افزود: در همان سال‌ها عملیات اجرایی این پروژه آغاز و به بخش خصوصی سپرده شد. او ادامه داد: بنده بعد از دوره وزارت، در سال 95، این پروژه را پیگیری کردم که مشخص شد کار کاملا متوقف‌شده است. حاجی بابایی با اشاره به اینکه این پروژه در حال حاضر نیازمند تبیین حقوقی است، ادامه داد: در حال حاضر این پروژه باید مشخص شود که به‌صورت دولتی است و یا به‌صورت خصوصی است و باید وزیر ارشاد این ابهام را رفع کند. نماینده همدان در مجلس اظهار کرد: در محل بودجه سینمایی اعتبار در نظر گرفته‌شده است که با توجه به وضع حاضر قابل‌استفاده نیست. او درباره تفاوت مقدار وسعت زمین پروژه پردیس سینمایی همدان در بین گفته‌های مسئولان مختلف و میزان بودجه دولتی دریافتی از ابتدای پروژه تاکنون و اینکه این بودجه در کجا مصرف‌شده است، گفت: تفاوت مقدار وسعت زمین در بین مسئولین مشکل خاصی نیست و به دلیل عدم اطلاعات کافی است که وسعت دقیق آن 15 هزار مترمربع بوده، درباره میزان بودجه هم باید از اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی به‌عنوان متولی پروژه پیگیری کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد