hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > شکست آمریکا در شورای امنیت، نشان از مقاومت مردم است/ دشمن به دنبال فروپاشی نظام بود

شکست آمریکا در شورای امنیت، نشان از مقاومت مردم است/ دشمن به دنبال فروپاشی نظام بود

رئیس جمهور گفت: آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل هر روز یک شکست را تحمل می‌کند، این موضوع نشان از مقاومت مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: شکل و مراسم عزاداری محرم امسال ممکن است با سال‌های پیش متفاوت باسد اما عزای امام حسین(ع) بسیار پرشور در همه شهرها برگزار می‌شود و مردم بخشی از عزاداری را به خانه ها، محله ها و خیابان‌هایشان کشاندند و شکل زیبایی به این مراسم دادند.

روحانی افزود: بسیار مهم است که داستان کربلا یک حماسه بزرگ تاریخی برای حق طلبی و عدالتخواهی و مقابله با هرگونه کج روی و انحراف در مسیر سرافرازی و مبارزه با هرگونه ذلت و ذلت ستیزی‌ها و مقاومت و ایستادگی برای حق و حقیقت بود.

او ادامه داد: ماجرای کربلا از ماجرای درون دینی هم بالاتر است یعنی شهادت امام حسین(ع) برای احیای اسلام نیست بلکه قدمی بالاتر از آن است. قیام امام در تاریخ نمی‌گنجد و در تاریخ دیروز نمی‌گنجد. آنچه امام حسین(ع) انجام داد فرای تاریخ و جغرافیا است. امروز غیر مسلمانان هم به آن قیام و نهضت احترام می‌گذارند. ما همیشه نیازمند فرهنگ عاشورا و کربلا بودیم و امروز نیاز بالاتری به فرهنگ عاشورا داریم.

روحانی گفت: امروز در برابر فشار‌های دشمنان، ملت ما با مقاومت و ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ پیروز شده‌اند؛ اینکه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل هر روز یک شکست را تحمل می‌کند، این موضوع نشان از مقاومت مردم است.

رئیس‌جمهور گفت: ملت ایران اگر مقاومت نمی‌کرد و سختی‌ها را تحمل نمی‌کرد، دشمن سال ۹۷ ما را به زانو درمی‌آورد. آنها می‌خواستند ما را به نقطه فروپاشی نظام بکشانند.

درآمد ما ۹۰۰ هزار میلیارد کم شده است

روحانی با بیان اینکه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان از درآمد ما کاهش یافته است، گفت: با این شرایط ما ایستادیم و بازار ما از بازار اروپا هم بهتر است؛ این مسئله را در ماجرای کرونا دیدیم.

او بیان کرد: در این شرایط سخت ما توانستیم محصولات کشاورزی را از ٩٧/۵ میلیون تن به ١٣٠ میلیون تن برسانیم و امسال نسبت به سال قبل ٩ درصد بیشتر گندم خریداری کردیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد