hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کردستان| بازار خاتون سنندج همچنان تعطیل

کردستان| بازار خاتون سنندج همچنان تعطیل

بازار خاتون سنندج که جهت توانمندسازی بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار ایجادشده بود، پس از یک ماه تعطیل شد و وضعیت آن مشخص نیست.


چهارم خردادماه سال جاری جمعه‌بازاری با عنوان خاتون به‌منظور توانمندسازی بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار با حضور جمعی از مسئولان شهر در پارکینگ طبقاتی عبدالعلی سنندج افتتاح شد.

هدف از افتتاح این بازار توانمندسازی بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار اعلام و مقرر شد جمعه‌ها و روزهای تعطیل بانوان صاحب این غرفه‌ها تولیدات خانگی خود اعم از محصولات غذایی، ترشیجات، پوشاک، زیورآلات و تزئینات، گل و گیاه و غیره را در این بازار به فروش برسانند.

95 نفر از بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار در سنندج توسط ادارات بهزیستی، کمیته امداد و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه برای حضور در این بازار به شهرداری معرفی‌شده و ۹۵ غرفه به این افراد تعلق گرفت.

این بازار در کمتر از دو ماه به تعطیلی کشیده شد که دلیل آن‌هم از سوی رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری سنندج، عدم استقبال مردم و نامناسب بودن مکان عنوان شد.

رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سنندج به دلیل نامناسب بودن مکان، از انتقال این بازار به پارک سپیدار سنندج و تغییر آن به بازار روز خبر داد و گفت: شهرداری و فرمانداری موافقت خود را با برگزاری این بازار به‌صورت دو روز در هفته در پارک سپیدار سنندج اعلام کرده‌اند و در نهایت به سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ارجاع داده‌شده است.

تورج سلطنت پوری اظهار کرد: درحالی‌که قرار شد این بازار تنها تا اواسط مهرماه در پارک سپیدار برپا شود و سپس به دلیل شرایط جوی به مکان قبلی خود یعنی پارکینگ عبدالعلی سنندجی انتقال داده شود، سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکنون با این موضوع موافقت نکرده است.

او ضمن انتقاد از اینکه روزانه نمایشگاه‌های زیادی در سطح شهر برپا می‌شود و با آن‌ها مخالفت نمی‌شود، گفت: درحالی‌که این طرح، تنها بازار روز است و نمی‌توان آن را نمایشگاه نامید و همه صاحبان غرفه‌ها هم زنان سرپرست خانوار و کارآفرین هستند، با آن موافقت نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در این رابطه اظهار کرد: با برگزاری نمایشگاه و عرضه مستقیم کالا و ایجاد مغازه در این مکان مخالفیم.

محمد دره وزمی افزود: اگر این بانوان تنها تولیدات و محصولات خانگی خود را به فروش برسانند، مخالفتی نداریم اما اگر اجناس دیگری مربوط به سایر اصناف در این مکان به فروش برسد، اجازه برپایی آن را نمی‌دهیم.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که به گفته پیمانکار این طرح و همچنین رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سنندج، سازمان صنعت، معدن، تجارت تاکنون این مسئله را مطرح نکرده بود و صرفا دلیل مخالفت خود را برپایی این بازار به‌صورت نمایشگاه اعلام کرده بود.

منیره محمدی، پیمانکار این بازار و مدیرعامل انجمن دیاری ژیان، این مسئله که در این بازار صرفا محصولات خودساخته این افراد به فروش می‌رسد را تائید کرد و گفت: علاوه بر این، محصولات دیگری در این بازار عرضه نمی‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد