hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بستری شدن ۳۵۰ بیمار جدید کرونایی در گیلان؛ ۱۲ بیمارستان استان به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز شد

بستری شدن ۳۵۰ بیمار جدید کرونایی در گیلان؛ ۱۲ بیمارستان استان به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هم‌اینک حدود ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند گفت: ۱۲ بیمارستان گیلان به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز شد.
ارسلان سالاری  وضعیت استان گیلان از حیث شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد و با تأکید مجدد بر لزوم کاهش ترددها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: هم‌اینک حدود 350 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی و درمانی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پاسخ به این پرسش که در یک ماه و نیم اخیر چه تغییراتی در روند ابتلاء افراد به ویروس کرونا در استان گیلان به وجود آمده است عنوان کرد: به علت افزایش ترددها در سطح شهرها و تعطیلات مناسبتی که با آن مواجه شدیم بر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در گیلان افزوده شد.
سالاری با بیان اینکه پس از عید سعید فطر و در روزهای تعطیلات آن ابتلاء به ویروس کرونا در استان گیلان دچار یک روند و سیر افزایشی شد تصریح کرد: بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان که تا 150 نفر هم کاهش پیدا کرده بودند به علت عادی شدن شرایط به بالای 350 نفر و حتی تا نزدیک 400 نفر رسید.
وی با تأکید بر اینکه از دو هفته قبل تاکنون طبق آمارها و گزارشات موجود تعداد بیماران مبتلاء به ویروس کرونا در استان گیلان 10 تا 20 نفر کاهش پیدا کرده است ابراز داشت: مجموعاً هم‌اینک چیزی حدود 350 بیمار در کلیه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و توسط تیم‌های درمانی از مراقبت‌های لازم برخوردار می‌شوند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی تیم‌های بهداشت و درمان استان گیلان برای ارائه خدمات به بیماران سرپایی مراجعه کننده و افرای که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند سخن گفت و افزود: در حال حاضر کلیه بیمارستان‌های استان گیلان اعم از مراکز درمانی دولتی و خصوصی آماده پذیرش بیماران هستند.
سالاری با بیان اینکه در گذشته نه چندان دور در بسیاری از بیمارستان‌های استان گیلان دستگاه اکسیژن‌ساز موجود نبود و مشکلات زیادی برای بیماران و کادر درمان ایجاد می‌شد خاطرنشان کرد: برای جبران کمبودها و خرید دستگاه‌ اکسیژن‌ساز بیمارستان‌های استان گیلان حدود 18 میلیارد تومان هزینه شد.
وی از تجهیز 12 بیمارستان به دستگاه اکسیژن‌ساز خبر داد و با اشاره به حمایت‌های همه جانبه‌ای که برای رفع این مشکلات از سوی دستگاها و جامعه خیران انجام شد اظهار داشت: علاوه بر این‌ها 5 بیمارستان گیلان هم به دستگاه سی‌تی‌اسکن نیاز داشتند که تجهیزات خریداری و در اختیار مراکز درمانی قرار گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در عزاداری‌های ماه محرم را توسط مردم لازم و ضروری اعلام کرد و با اشاره به اهمیت مشارکت‌های اجتماعی برای مقابله با این بیماری افزود: با توجه به تجاربی که در ماه‌های گذشته کسب شد همکاری مردم نقشی حساس در امر مقابله با ویروس کرونا دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد