hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کم کاری تیروئید چیست؟ /علائم و درمان آن چگونه است؟

کم کاری تیروئید چیست؟ /علائم و درمان آن چگونه است؟

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی خوزستان از کم کاری تیروئید، علائم و درمان آن می‌گوید.
مینا وطن خواه کارشناس تغذیه و رژیم درمانی خوزستان، گفت: کم کاری تیروئید به شرایطی گفته می شود که کمتر از میزان طبیعی هورمون ترشح می کند و همه فعالیت های متابولیک بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.
او در خصوص موثرترین راه درمان کم کاری تیروئید که کنترل مواد غذایی است، افزود: افراد مبتلا به این بیماری با کمبود ویتامین D رو به رو هستند، چرا که باعث افزایش آنتی بادی های سیستم ایمنی می شود. بنابراین اگر روزانه به مقدار کافی این ویتامین را دریافت کنند، فعالیت تیروئید به حالت عادی بر می گردد.
وطن خواه با اشاره به استفاده از قرص آهن که باید 4 ساعت قبل یا بعد از داروهای تیروئید مصرف شود، بیان کرد: یکی از مواد معدنی موجود در بدن انسان، آهن است که کمبود این ماده موجب تخریب کار آنزیم های تولیدکننده هورمون تیروئید می شود همچنین دریافت این ماده از سن 19 تا 50 سالگی در خانم ها روزانه 18 میلی گرم آهن ضروری و این مقدار در سنین بالای 50 به 8 میلی گرم خواهد رسید.
او ادامه داد: مصرف یک فنجان لوبیا سفید پخته همراه با لیموترش در روز می تواند 8 میلی گرم آهن به بدن برساند چرا که تاثیر داروهای هورمونی را کاهش می دهد همچنین ماهی سالمون میزان مناسبی از این ماده را دارد که برای مصرف روزانه مفید است.
وطن خواه اظهار داشت: برخی سبزیجات مانند گل کلم و بروکلی دارای آنزیمی به نام گواتروژن هستند که تولید هورمون تیروئید را مختل می کند، اما این سبزیجات سرشار از مواد مفید دیگر هم هستند، بنابراین نباید مصرف آنها را قطع کرد.
این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در پایان با اشاره به پرهیز از مصرف مواد غذایی که دارای پروتئین، فیبر و قندهای معمولی مثل شکر، شیرینی و نوشیدنی های کافئین دار هستند، گفت: استفاده از میوه هایی که دارای ویتامین C و موادغذایی مانند غذاهای دریایی، لبنیات، سبزیجات برگ دار و غلات سبوس دار که ویتامین B و E دارند، مفید هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد