hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ۳۵ درصدی قیمت لوازم یدکی!

افزایش ۳۵ درصدی قیمت لوازم یدکی!

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی وسائط نقلیه اصفهان گفت: تفاوت در قیمت خرید واحد‌های صنفی و وجود برند‌های متعدد از علل اختلاف قیمت در بازار لوازم یدکی خودرو‌ها است.
اسماعیل معصومی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی وسائط نقلیه اصفهان ،  پیرامون آسیب‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا بر بازار لوازم یدکی اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا و خانه نشینی مردم این شرایط  روی همه شغل‌ها تاثیر گذار بوده، از جمله قطعات یدکی خودرو‌ها که یکی از دلایل اصلی آن کاهش حمل و نقل، رفت و آمد‌ها و مسافرت‌ها است که باعث میشود تا مردم از وسایل نقلیه کمتر استفاده کنند و طبیعتا به قطعات کمتری نیاز پیدا می‌کنند.

او ادامه داد:در حال حاضر به خاطر کسادی بازار و شرایط موجود  صنف ما به دنبال این است که بتواند با ردیافت وام، بدهی‌های خود را پرداخت کند که در این رابطه ما روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نامه امضا میکنیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی وسایط نقلیه با اشاره به اینکه امسال به صورت کلی لوازم یدکی ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است افزود: بدون اغراق ۸۰ درصد لوازم یدکی موجود در بازار تولید داخل است که کیفیتشان نسبتا خوب است و روز به روز بهتر میشود، اما ۲۰ درصد باقی مانده وارداتی یا از قطعات دسته دوم استفاده میشود.

اسماعیل معصومی در خصوص عدم ثبات قیمت‌ها در بازار لوازم یدکی خودرو گفت: اکثر واحد‌های صنفی قطعات را به تعداد کم خریداری میکنند و قیمت خرید‌ها متفاوت است و  بخاطر وجود مارک‌ها و برند‌های متعدد اختلاف قیمت در بازار وجود دارد.


او با اشاره به اینکه مردم برای ارائه شکایات میتوانند بصورت حضوری به اتحادیه مراجعه کنند ادامه داد:از ابتدای امسال حدود ۲۰۰ شکواییه داشتیم که به همه آن‌ها رسیدگی شده است.ما در اتحادیه، کمیسیون رسیدگی به شکایات را داریم که نوع قطعات را هم کارشناسی می‌کنند و اکثر کار‌هایی که از نظر قضایی و تعزیرات، بازرسان  دیگر باید انجام دهند خوشبختانه خود اتحادیه آن را انجام می‌دهد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی وسایط نقلیه اصفهان در پایان گفت:باید بپذیریم که کشور ما تحریم است و با همکاری و همدلی کنار هم بایستیم تا این مشکلات هم مثل سایر مشکلات که تا الان حل شده، انشالله برطرف شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد