hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > موج دوم کرونا کنترل شد

موج دوم کرونا کنترل شد

ایرج حریرچی از کنترل موج دوم کرونا و افزایش استفاده از ماسک در جامعه خبر داد.
ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت در خبر ۲۱ از  مهار موج دوم کرونا خبر داد. او درباره عدم اهتمام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز خرید و نانوایی‌ها هشدار داد.
حریرچی توصیه کرد مردم به ویژه کنکوری‌ها تا حد امکان از رفتن به مسافرت بپرهیزند. 
او با اشاره به میزان مطلوب استفاده از ماسک در اماکن مختلف، بیان کرد: میزان مطلوب برای ما استفاده حداقل ۸۰ درصد مردم از ماسک است و میزان مناسب آن ۹۵ درصد برآرود می‌شود.
حریرچی ادامه داد: در برخی از مراکز مانند پاساژ‌ها و نانوایی‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی خیلی کمرنگ می‌شود و این کار می‌تواند کانون انتشار بیماری باشد.
معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: از مردم خواهش می‌کنم که در تعطیلات تاسوعا و عاشورا برای انجام عزاداری به شهر‌های دیگر نرفته و در همان شهر‌های خود عزاداری کنند.
او ادامه داد: رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در بانک‌ها و ادارات پلیس به اضافه ۱۰ خوب شده است و امروزه شاغلان ادارات و بانک‌ها در حدود ۸۹/۹ درصد دستورالعمل‌های رعایت می‌کنند همچنین ۷۶ درصد مردم در اماکن، ۷۲ درصد از آن‌ها در وسایل نقلیه عمومی و ۷۶ درصد از شاغلین در صنوف، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده اند که این آمار نسبت به ماه‌های گذشته خوب است، اما میزان ایده آل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حالت حداقل مطلوب ۸۰ درصد و مناسب آن در حدود ۹۵ درصد است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد