hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پساب تصفیه‌خانه بهشت زهرا فاقد ویروس کروناست

پساب تصفیه‌خانه بهشت زهرا فاقد ویروس کروناست

مشاور اداره‌کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، گفت: به ‌منظور بهینه‌سازی‌ مصرف آب، ‌تصفیه‌خانه بهشت زهرا بازپیرایی شده و پساب خروجی آن برای جلوگیری از گسترش کرونا، وارد چاه جذبی می‌شود.
حبیب الله فتاحی در وبینار بین‌المللی پیامدهای کووید- 19 بر مدیریت آب در کلانشهرها اظهار کرد: مقدار آب مصرفی در بهشت زهرای تهران برای شست‌وشوی هر جسد با توجه به لزوم بهینه‌سازی‌ مصرف آب و همچنین جلوگیری از انتشار ویروس کرونا باز بینی شده و تصفیه خانه بهشت زهرا (س) توسط شهرداری تهران و با کمک شرکت آب و فاضلاب تهران و همراهی سازمان بهشت زهرا(س) جهت حذف ویروس کووید-19 بازطراحی شد. 
وی افزود:‌ در تغییرات صورت‌ گرفته میزان کلر در پساب خروجی به ppm 2 افزایش یافته و این پساب وارد چاه جذبی می‌شود که این امر از گسترش بیماری در زمین‌ها و جنگل‌های اطراف جلوگیری می‌کند؛ طبق نتایج آزمایش‌های انجام شده، ویروس کووید- 19در پساب تصفیه شده این تصفیه‌خانه وجود ندارد.
چندی پیش نیز کرمی نژاد معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب استان تهران ضمن بازدید از تصفیه خانه مجتمع عروجیان و سالن های تطهیر سازمان بهشت زهرا(س) گفت: خروجی پساب ناشی از تطهیر متوفیان کرونایی در سالن های تطهیر بهشت زهرا (س) بالاتر از حد استاندارد است و 15 روز یکبار نمونه برداری و آزمایش میشود.
کرمی نژاد معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب استان تهران گفت: عملکرد تصفیه خانه سازمان بهشت زهرا (س) در خروجی سالن های تطهیر مطلوب ارزیابی می شود و پساب خروجی آن طبق استانداردهای سازمان حفاظت از محیط زیست و حتی بالاتر از سطح استاندارد تأیید میشود.
معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: میزان کلرزنی و گندزدایی با کلر طبق توصیه های سازمان بهداشت جهانی عمل می شود و این تصفیه خانه به سیستم آنلاین(بر خط) متصل است که لحظه ای گزارشات این مرکز را برای کارشناسان و مدیران ارسال میکند.
وی تصریح کرد: هر 15 روز یکبار نیز به صورت حضوری کارشناسان و مدیران شرکت آب و فاضلاب تهران از این مرکز بازدید و نمونه برداری میکنند
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد