hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نگران استفاده از کرم‌های مرطوب کننده در شرایط شیوع کرونا نباشید

نگران استفاده از کرم‌های مرطوب کننده در شرایط شیوع کرونا نباشید

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند: یکی از موثرترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، شستن مکرر دست‌هاست که این خود باعث ترک خوردگی و خشک شدن پوست می‌شود. کرم‌های مرطوب‌کننده گزینه مناسبی برای مرطوب نگه داشتن پوست هستند و باعث می‌شوند لایه بیرونی پوست مرطوب بماند.
محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ داده‌اند که آیا استفاده از کرم‌های دست و صورت، امکان جذب ویروس کرونا را افزایش می‌دهد یا خیر.
آن‌ها می‌گویند: بیرونی‌ترین لایه پوست از سلول‌های مرده تشکیل شده است که پوست را از آلودگی و ورود میکروب محافظت می‌کند. همچنین به عنوان لایه‌ای برای حفظ رطوبت پوست عمل می‌کند.
شستن مکرر دست می‌تواند باعث ایجاد اختلال در این لایه شده و همچنین باعث از بین رفتن رطوبت پوست شود. مرطوب نگه داشتن پوست بسیار مهم است. اگر پوست در حال خشک شدن و ترک خوردگی باشد، صابون و مواد ضدعفونی‌کننده حاوی الکل نیز به خوبی نمی‌توانند پوست دست را ضدعفونی کنند.
همچنین هنگامی که پوست دست خشک می‌شود و ترک برمی‌دارد، افراد ممکن است کمتر دست‌های خود را برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا بشویند، چون این شست‌وشو برای آن‌ها ناراحت‌کننده است.
متخصصان تایید کرده‌اند زمانی که پوست بدن تمیز باشد، مرطوب کردن سطح آن، احتمال جذب یا انتشار ویروس کرونا را افزایش نمی‌دهد و بخشی از بهداشت پوست به حساب می‌آید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد