hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استعفای ۲۵ نفراز پرستاران در استان مرکزی/ کرونادر یک قدمی مردم

استعفای ۲۵ نفراز پرستاران در استان مرکزی/ کرونادر یک قدمی مردم

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعداد زیادی از پرسنل به کرونا مبتلا شد و حداقل ۱۴ روز امکان حضور در مراکز درمانی را ندارند؛ چنین شرایطی فشار مضاعفی را بر سایر پرسنل وارد می‌سازد.
سید محمد جمالیان اظهار کرد: وضعیت چند شهرستان استان مرکزی در مواجهه با کرونا از جمله اراک، خمین، خنداب، فراهان، کمیجان، دلیجان قرمز، محلات و شازند نارنجی و مابقی زرد هستند.
وی ادامه داد: نزدیک به ۶ ماه از تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا ویروس می‌گذرد و بسیار خسته هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: تعداد زیادی از پرسنل به کرونا مبتلا شدند به طوری که تا ۱۴ روز امکان حضور در مراکز درمانی را ندارند. ۲۵ نفر از پرستاران کار را رها کردند که یا از نیروهای طرحی بودند که توقف در طرح گرفتند و یا نیروی شرکتی بودند که استعفا دادند. بنابراین مواجه با چنین شرایطی فشار مضاعفی را بر سایر پرسنل وارد ساخته است و مشاهده رفتارهای اجتماعی مردم و عادی انگاری آن‌ها نسبت به این بیماری موجب از دست رفتن روحیه کادر درمان می‌شود.
جمالیان عنوان کرد: برگزاری اجتماعاتی مانند مراسم پس از پیروزی تیم فوتبال آلومینیوم اراک مقابل داماش گیلان در هفته پایانی لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های کشور و صعود به لیگ برتر فوتبال که پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت نمی‌شود، کادر درمانی را بیش از پیش نگران و آزرده خاطر کرده است.
به گفته وی پرسنل واقعاً خسته شدند و اظهار گلایه مندی دارند. با وجود کمبود نیروی مورد نیاز درمانی، افزایش مبتلایان، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز از سوی مردم فشار وارده به کادر درمان را دو چندان کرده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در شرایط دشوار کنونی کادر بهداشت و درمان به دلیل حفظ سلامت مردم در حال مقابله با این بیماری هستند و خود را از خانواده خود محروم کردند و در مقابل از مردم هم همین انتظار می‌رود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به منظور حمایت از کادر درمانی از بسیاری از هیجانات و خواسته‌هایشان بگذرند.
جمالیان با بیان اینکه بعضی از مردم همچنان به برگزاری میهمانی‌های شبانه، دور همی ها، دید و بازدیدها می‌پردازند، گفت: ما با برگزاری این مراسم‌ها مخالف نیستیم بلکه با عدم رعایت پروتکل‌ها مخالفیم.
به گفته وی، مشارکت مردم در بحث استفاده از ماسک بهتر شده است اما آن چیزی که توقع می‌رود، نیست. تصور عده‌ای تنها زدن ماسک در هنگام خروج از منزل است در حالی که اگر فرد مبتلایی در خانواده وجود داشته باشد افراد باید ماسک استفاده کنند. بسیاری از مبتلایان شهرستان‌ها معمولاً از فرد درگیر در خانواده به این بیماری مبتلا شدند و نشان از عدم رعایت نکات لازم در منزل است و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک استفاده مردم از ماسک به ویژه در شهر اراک را مطلوب عنوان کرد و افزود: روش صحیح زدن ماسک، استفاده نکردن چند باره از یک ماسک و… نکاتی است که باید رعایت شود.
جمالیان گفت: با توجه به برگزاری جلسات در ستاد پدافند زیستی و اداره کل تبلیغات اسلامی به هیأت‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراسم و توصیه‌های لازم گوشزد شده است.
وی افزود: با برگزاری اجتماعات مخالفتی نداریم با عدم رعایت پروتکل‌ها مخالفیم و تجربه چندین ماهه نشان می‌دهد که متأسفانه اکثر هیأت‌های عزاداری رعایت نمی‌کنند و امیدواریم که این گونه نباشد.
جمالیان تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مواردی که سبب انتقال ویروس نشود نه تنها در ماه محرم بلکه در هر گونه ازدحام جمعیتی باید مورد توجه قرار گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد