hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نقش موثر تمرین‌های فیزیوتراپی در پیشگیری از کمردرد

نقش موثر تمرین‌های فیزیوتراپی در پیشگیری از کمردرد

دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز گفت: تمرین‌های فیزیوتراپی، تأثیر چشمگیری در درمان کمردرد و پیشگیری از بروز این عارضه دارد.
شقایق فولادوند، دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز ، گفت: تمرین‌های فیزیوتراپی با کشش و بهبود انعطلاف‌پذیری عضلات ثبات‌دهنده مرکزی ستون فقرات، تأثیر چشمگیری در درمان کمردرد و پیشگیری از بروز این عارضه دارد.
دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز افزود: از علل ایجاد کمردرد می‌توان به بیرون‌زدگی دیسک‌های بین مهره‌ای، وارد آمدن فشار بر مفاصل پشتی ستون فقرات و تخریب غضروف آن ها، اسپاسم و گرفتگی عضلات کمر، کشیدگی ریشه‌های عصبی، تنگی کانال نخاعی و ضعف عضلات ستون فقرات اشاره کرد.
فولادوند گفت: فیزیوتراپیست در همه این موارد بیمار را مورد ارزیابی دقیق قرار می‌دهد تا با تشخیص علت بیومکانیکی کمر‌درد و درمان مناسب، علائم بیماری را کاهش دهد.
او افزود: در خم و راست شدن و چرخش کمر بیشترین فشار بر مهره‌های چهارم و پنجم کمر وارد می‌شود، بنابراین مفاصل و دیسک بین این ۲ مهره بسیار در معرض آسیب هستند.
 دبیر انجمن فیزیوتراپی البرز گفت: افراد در طول روز به علت زندگی شهری بیشتر وقت خود را در حالت نشسته سپری می‌کنند، بنابراین وضعیت نشسته، کوتاهی عضلات شکمی و کشیدگی عضلات فیله  پشتی کمر را به همراه دارد.
فولادوند افزود: تحرک کم افراد در زندگی‌های امروزی نقش مؤثری در ضعف و تنبلی عضلات ثبات‌دهنده مرکزی ستون فقرات دارد و این عضلات را در مقابل فشار‌ها و تنش‌ها آسیب‌پذیرتر می‌کند.
او گفت: کمردرد یکی از شایع‌ترین بیماری‌های ارتوپدی است که به طور تقریبی ۸۸ درصد از افراد حداقل یک بار در طول عمر خود به کمردرد دچار می‌شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد