hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ‌تاثیر چاقی بر شدت بیماری کرونا چیست؟

‌تاثیر چاقی بر شدت بیماری کرونا چیست؟

چاقى همواره پاى ثابت ریسک فاکتورهاى بیمارى‌هاى مختلفى بوده است که در این روزها رد پاى آن بر بیماران کووید ۱۹ و همچنین جانباختگان این بیمارى، دیده می‌شود.
چاقى همواره پاى ثابت ریسک فاکتورهاى بیمارى‌هاى مختلفى بوده است که در این روزها ردپاى آن بر بیماران کووید 19 و همچنین جانباختگان این بیمارى، دیده می‌شود. 
طبق گفته متخصصین، بزرگسالان با شاخص توده بدنى بیش از 30، چاق محسوب می‌شوند که احتمال ابتلا به عفونت کووید١٩ و تشدید بیمارى در این افراد بویژه کسانى که داراى BMI بالاتر از 40 هستند، بیشتر از سایرین است.
همچنین در تحقیقاتی که در مورد ارتباط چاقی و خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید19 انجام گرفته است، گفته شده که در بیماران مبتلا به چاقى، مشکلات تنفسى و بسترى در ICU بیشتر از سایر بیماران رخ میدهد.
چاقی بصورت مستقیم و غیر مستقیم بر تشدید بیمارى کووید١٩ تاثیر دارد
در این رابطه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکى هرمزگان در گفتگو با تسنیم، گفت: افرادى که چاق هستند، ریسک بالاترى در ابتلا به فرم شدید بیمارى کووید١٩ دارند که یکى از علل تشدید بیمارى در جوانان همین اضافه وزن می‌باشد.
دکتر فاطمه نوروزیان افزود: چاقى بطور مستقیم سیستم ایمنى بدن را ضعیف می‌کند و همچنین باعث التهاب مزمن و تشدید مشکلات تنفسى در روند بیمارى کووید١٩ می‌شود. 
وى اظهار کرد: همچنین چاقی، زمینه‌ساز بروز سایر بیماری‌های مزمن نیز بوده و ممکن است افراد مبتلا را در گروه‌های حساس قرار دهد و شانس بروز و تشدید کووید-19 را افزایش دهد.
دکتر نوروزیان تصریح کرد: بیمارى‌هاى مزمنى که با بدحال شدن بیماران کووید١٩ ارتباط مستقیمى داشته و تاثیر زیادى بر شدت بیمارى گذاشته است، فشار خون بالا و دیابت می‌باشد که این دو بیمارى در افراد با وزن بالا، بیشتر دیده می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد