hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > عدم برگزاری عزاداری های محرم در فضای بسته / شهادت یک پزشک قمی براثر کرونا

عدم برگزاری عزاداری های محرم در فضای بسته / شهادت یک پزشک قمی براثر کرونا

رئیس سازمان نظام پزشکی قم گفت: عزاداری های محرم نباید در فضای بسته انجام شود و هرچه به پروتکل های بهداشتی توجه بیشتری شود کرونا کمتر گسترش پیدا می کند.

 

به گزارش رویداد ایران_قم،دکتر سید حسن عادلی در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، با تاکید براینکه جامعه پزشکی در خط مقدم جبهه خدمت رسانی به مردم در بحران شیوع کرونا هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه کادر درمان مدت زمان بالایی با بیماران به ویژه بیماران کرونایی ارتباط دارند درصد ابتلای آنان نسبت به دیگران بیشتر است.

وی با تاکید براینکه آماری دقیق از ابتلای کادر درمانی به ویروس کرونا نداریم، تصریح کرد: براساس آنچه که اطلاع یافتیم بیش از 52 پزشک به این بیماری مبتلا شدند و دکتر جوهری نیز به درجه رفیع شهادت نائل شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم با تاکید براینکه آیندگان در تاریخ از فداکاری و ایثارگری کادر درمان مطلع خواهند شد، عنوان کرد: جامعه پزشکی کشور به ویژه در استان قم همه در راه سلامت جامعه از جان خود گذشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به تعطیلی برخی مطب های پزشکان در موج نخست شیوع ویروس کرونا در قم اشاره و بیان کرد: شماری از مطب پزشکان که امور ضروری نداشتند و از سویی مراجعه به آنان بالا بود، ابلاغ شد که تعطیل باشند و بخش اندکی از پزشکان استان نیز که کمتر از 20 نفر هستند هم قصور داشتند که اسامی آنها به نهادهای مربوطه برای بررسی و برخورد اعلام شده تا شاهد تکرار اینگونه تخلفات در استان قم نباشیم.

عادلی با تاکید براینکه در همان ایام برخی از پزشکان به ویروس کرونا مبتلا شدند، عنوان کرد: به همین دلیل مطب این پزشکان تعطیل شد که در این راستا مستنداتی نیز به نظام پزشکی ارائه کردند.

وی با عنوان اینکه تعدادی از پزشکان مانند نیز متخصصان بیهوشی در بیمارستان ها مشغول به خدمت بودند، عنوان کرد: شمار کمی از پزشکان که از 20 نفر تعداد آنها تجاوز نمی کند نیز متاسفانه در شرایط بحرانی که بایستی مثل بقیه جامعه پزشکی به فعالیت مشغول باشند مطب خود را ترک کردند که پرونده این تعداد نیز در دست بررسی است.

رئیس نظام پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه محرم و ایام عزاداری حسینی بیان کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییرات محسوسی در برگزاری مراسم های عزاداری حسینی بوجود آمده است.

وی با بیان اینکه نظر کارشناسی را ستاد ملی کرونا اعلام کرده است، گفت: به عنوان پزشک متخصص بیماری های تنفسی معتقدم هرچه میزان حضور مردم در مناطق بسته کمتر باشد میزان سرایت نیز کمتر است و استفاده از ماسک  ورعایت فاصله مناسب و شستن دست ها می تواند از انتشار ویروس جلوگیری کند.

عادلی با تاکید براینکه نذورات نباید در محل توزیع شود، خاطرنشان کرد: فاصله گذاری در این مدت زمانی باید به خوبی باید انجام شود تا پس از دوماه شاهد کمترین میزان آسیب به مردم باشیم.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد