hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > هزینه به جان خریدن خطر کرونا فقط ۲۵ هزار تومان!

هزینه به جان خریدن خطر کرونا فقط ۲۵ هزار تومان!

سوپروایزر بالینی بیمارستان کودکان مفید عنوان کرد: در حال حاضر حق کووید برای پرستاران ۲۵ هزارتومان و برای پزشک ۸۰ هزار تومان است که بسیاری از کادر درمان این مبلغ را هم دریافت نکرده‌اند.
آذر مربوط در برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفتگو که با موضوع چالش‌های پرستاری در کرونا برگزار شد با بیان اینکه کرونا از اواخر بهمن ماه گریبان تمام مردم دنیا را گرفت، عنوان کرد: از اواخر آذرماه با آنفولانزای H۱N۱ در بزرگسالان و کودکان مواجه بودیم که تعداد افراد بستری و آمار مرگ و میر بالایی را شاهد بودیم.
وی افزود: در حقیقت کادر پرستاری ۹ ماه درگیر بیماری‌های عفونی و واگیردار است و در مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی با این بیماری‌های خطرناک دست و پنجه نرم کرده‌اند.
سوپروایزر بالینی بیمارستان کودکان مفید از سختی‌های کار پرستاری در زمان شیوع کرونا گفت و تشریح کرد: در زمستان که دمای هوا پایین‌تر بود لوازم حفاظت فردی مانند ماسک تا این حد آزار دهنده نبود اما در چند ماه اخیر این وضعیت طاقت فرساست.
مربوط با اشاره به دگرگونی‌های دنیا پس از پاندمی اظهار کرد: جامعه پزشکی هم برای مردم و هم برای کادر درمان داغدار شد و افراد فرهیخته و زحمتکش را از دست داد اما نقطه مثبت این ویروس این بود که ما به خود برگشتیم و جهان دچار یک ایستایی شد و سبب شد ما به داشته‌هایمان بیشتر توجه کنیم.
وی از قراردادهای نامناسب بیمارستان‌ها با پرستاران انتقاد کرد و گفت: در اواسط اسفند و در بحبوبه شیوع کرونا استخدام‌هایی در قالب قرارداد ۸۹ روزه با پرستاران غیر شاغل بستند و در زمان پایان قرارداد نه بیمه تعلق گرفت و حتی حقوق سه ماهه آنها بسیار دیر پرداخت شد.
این پرستار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام بیمارستان‌ها از این نوع قراردادها استفاده می‌کنند، گفت: بیمارستان‌های مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران از این طریق پرستاران را استخدام کردند.
مربوط چگونگی توزیع تجهیزات ایمنی فردی را تشریح و اظهار کرد: پیش از شیوع کرونا وسایل حفاظت فردی به این حد کامل نبود و لباس سرهم، شیلد و… استفاده نمی‌شد اما مشکل ماسک و دستکش نداشتیم. متأسفانه حالا که باید ایمنی قوی‌تر باشد تجهیزات ایمنی فردی در بیمارستان‌های مختلف در پکیج‌های غیر استریل عرضه می‌شود.
وی ادامه داد: برای یک هفته ۶ عدد دستکش ارائه می‌شود در حالی که یک پرستار برای هر مریض باید دستکش خود را تعویض کند و این موضوع از نظر بهداشت و کنترل عفونی زیر سوال است.
سوپروایزر بالینی بیمارستان کودکان مفید از تأثیر پاندمی کرونا بر خدمات بیمارستان‌ها سخن گفت و اظهار کرد: در حالت عادی تشخیص‌های پزشکی دچار اختلال شده است به عنوان مثال بیماری مراجعه می‌کند و پس از غربال گری مشخص می‌شود که مبتلا به کووید ۱۹ نیست و به بخش عادی منتقل می‌شود اما پس از یک روز با تست PCR کرونا مثبت می‌شود. این در حالی است که با این فرد مانند بیمار عادی برخورد شده و ممکن است چندین نفر را مبتلا کرده باشد.
مربوط در پاسخ به این سوال که بیمارستان‌ها چه مبلغی برای کار پرستاران در بخش بیماران کرونا در نظر گرفته‌اند توضیح داد: اختصاص حق ویژه برای پرستاران کرونا بسیار کم شده است و در حال حاضر حق کووید برای پرستار روزانه ۲۵ هزار تومان و برای پزشک ۸۰ هزار تومان است که بسیاری از کادر درمان این مبلغ را هم دریافت نکرده‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد