hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > درمانگاه خیریه امام صادق(ع) قدرتی در دل محرومین

درمانگاه خیریه امام صادق(ع) قدرتی در دل محرومین

درمانگاه خیریه امام صادق(ع) یکی از بزرگ ترین و جامع ترین مراکز درمانی غیربیمارستانی ایران با بیشترین تنوع کاری، بهترین پرسنل و کیفیت انجام خدمت در منطقه نیروگاه به مراجعه کنندگان خدمت رسانی می کند.

صبح امروز پنج شنبه 23مرداد با تعدادی از خبرنگاران به بازدید از درمانگاه خیریه شبانه روزی امام صادق(ع) واقع در بلوار شاهد نیروگاه پرداختیم؛ با کمال تعجب مشاهده کردیم در عین حالی که این درمانگاه در منطقه محروم نیروگاه واقع شده یکی از بزرگ ترین و جامع ترین مراکز درمانی غیربیمارستانی ایران است.

 درمانگاه خیریه شبانه روزی امام صادق(ع) با پیگیری و حمایت آیت الله شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی و وابسته به دفتر این مرجع تقلید در فضایی به وسعت چهار هزار متر مربع زیربنا7در 5 طبقه با همکاری ۲۰۰ نفر کادر پزشکی و پیراپزشکی ارائه خدمت می کند که پاسخگوی سالیانه 360 هزار نفر مراجعه کننده است.

این درمانگاه در تضارب کیفیت و قیمت توانسته است بالاترین سطح کیفیت و رضایتمندی بیمار را با پایین ترین قیمت ممکن ارائه کند، که این امر باعث شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی قم و کلیه سازمان های بیمه گر استان قم به عنوان درمانگاه نمونه استانی معرفی شده است.

بسته درمانی این درمانگاه بسیار کامل است و دارای واحدها و بخش‌هایی همچون ویزیت سرپایی و تخصصی، دندانپزشکی، دندانسازی، لابراتوار دندانی، پزشک عمومی و اورژانس شبانه روزی، پاراکلینیک، آزمایشگاه و پاتولوژی، فیزیوتراپی، مشاوره(ژنتیک، تغذیه، روان شناسی و دیابت)، کاردرمانی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، عینک سنجی، مامایی و جراحی سرپایی است.

در طبقه دوم درمانگاه خیریه امام صادق(ع)، بخش فیزیوتراپی و کاردرمانی درمانگاه مستقر بودند که با استفاده از تجهیزات به روز بهترین خدمات در نوع خود را ارائه می دادند، همچنین سالن آمفی تئاتر بسیار مجهز این درمانگاه که جهت برگزاری دوره های آموزشی متنوع مورد استفاده قرار می گیرد نیز در این طبقه بود.

طبقه اول درمانگاه دارای سالن متخصصین بود که هر روزه انواع ویزیت سرپایی تخصصی و فوق تخصصی در شاخه های مختلف مانند ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، چشم، زنان و زایمان، جراح کلیه و مجاری ادراری، جراحی عمومی،قلب، پوست، جراح اعصاب، داخلی اعصاب و روانپزشکی، طب فیزیکی و توانبخشی، داخلی، کودکان و ... در این درمانگاه صورت می گیرد.

اورژانس درمانگاه در همکف بود که ویزیت پزشک عمومی در این بخش صورت می گیرد و همیشه در این بخش دو پزشک مشغول به خدمت رسانی هستند، از طرفی اتاق عمل سرپایی، اتاق احیا و بخشی از سالن متخصصین از دیگر فضاهای این طبقه است.

طبقه زیرزمین اول و دوم شامل آزمایشگاه، دندانپزشکی و مرکز تصویربرداری نور و به نوبه خود از مجهزترین مراکز فعال استان است؛ بخش‌های تخصصی مانند ام آر آی، سی تی اسکن، سونوگرافی، ماموگرافی، رادیولوژی دیجیتال و رادیولوژی تمام دندان و تک دندان و سنجش تراکم استخوان وابسته به مرکز تصویرداری پزشکی نور مستقر در درمانگاه خیریه شبانه روزی امام صادق(ع) است.

در این مرکز به صورت متوسط ماهانه بیش از هزار و ۳۰۰ ام آر آی تخصصی و فوق تخصصی صورت می‌گیرد، همچنین برای کمک به تشخیص و درمان کرونا از اسفند سال ۱۳۹۸ تا اواسط مرداد ۱۳۹۹ بیش از پنج هزار سی تی اسکن کرونا با تخفیف بیش از ۶۰۰ میلیون تومان در مرکز برای مراجعین صورت گرفته است.

سالانه ۳۶۰ هزار نفر از بیماران به واحدها و بخش‌های درمانگاه خیریه شبانه روزی امام صادق(ع) وابسته به دفتر آیت الله العظمی سیستانی مراجعه کرده و از خدمات درمانی و مرکز تصویربرداری پزشکی این واحد درمانی با تعرفه بسیار پایین بهره‌مند می‌شوند.

در انتها می توان به فعالیت های   آموزشی درمانگاه مانند برگزاری دوره های چگونه زیستن، دیابت، مشاوره تغذیه و همکاری با انجمن های فیزیوتراپی،  اطفال، سازمان های بیمه و ... اشاره کرد و از خدمات طلایی واحد مددکاری یاد نمود که نه تنها بصورت داخل سازمانی با بیمارانی که از لحاظ مالی ضعیف هستند همکاری می نماید بلکه با زحمت همکاران در این بخش 150 پرونده سالمندان و مددجویان معاونت اجتماعی بهزیستی پیگیری و حمایت می شوند.

از طرفی واحدد مددکاری درمانگاه همکاری تنگاتنگی با انجمن صرع و سازمان بهزیستی در جهت خدمات پیشگیری از اعتیاد تحت عناوین، پایگاه محله سالم و پایگاه سلامت اجتماعی دارد.            


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد