hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هزینه کفن و دفن در شهرکرد چقدر آب می‌خورد؟

هزینه کفن و دفن در شهرکرد چقدر آب می‌خورد؟

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌های کفن و دفن اموات مربوط به سال ۹۷ است، گفت: به طور میانگین  مجموع این هزینه‌ها حدود۲۳ میلیون ریال است.
هزینه‌های کفن و دفن اموات در آرامستان بهشت رحمت شهرکرد همواره مورد گلایه بسیاری از شهروندان از زمان تأسیس این آرامستان بوده است، گاهی بالا بودن هزینه‌های کفن و دفن موجب می‌شود برخی از خانواده‌ها که توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های کفن و دفن در شهر شهرکرد را ندارد، اموات خود را در شهرها و روستاهای اطراف به خاک بسپارند.
انتقال اموات ساکن شهرکرد به شهرها و روستاهای کوچک استان نیز موجب گلایه‌مندی ساکنان این مناطق شده است، قطعا باید تدبیری برای کاهش هزینه‌های کفن و دفن اموات برای افراد کم‌بضاعت یا بی‌بضاعت اندیشیده شود.
اکبر نوربخش رضایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص هزینه‌های کفن و دفن در آرامستان‌های شهرکرد، اظهار کرد: هزینه‌های کفن و دفن در آرامستان بهشت توسط شورای شهرکرد به تصویب رسید، اما هزینه‌های کفن و دفن در آرامستان‌های مهدیه و اشکفتک توسط هیات امنا تعیین می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد با بیان اینکه هزینه‌های کفن و دفن بر اساس ۱۱ آیتم تعیین می‌شود، افزود: هزینه خدمات تغسیل، تکفین و تدفین حدود ۳ میلیون و ۸۱۵ هزار ریال است، اما هزینه تغسیل اموات شهرستانی حدود ۲ میلیون و ۷۲۵ هزار ریال است، همچنین هزینه این خدمات برای کودکان زیر ۷ سال حدود یک‌میلیون و ۶۳۵ هزار ریال است.
وی ادامه داد: هزینه مراسمات شرعی مانند نماز میت و ... حدود ۵۴۵ هزار ریال است، نصب سنگ قبر، یکنواخت‌سازی قبور و حفر حفره قبر حدود ۱۷ میلیون و ۴۴۰ هزار ریال هزینه در پی دارد، افراد موظف هستند سنگ‌ قبرها را بر اساس ابعاد و مشخصات تعیین شده خریداری و تحویل آرامستان بدهند، قیمت سنگ لحد حدود ۴۳۶ هزار ریال است.
نوربخش رضایی با بیان اینکه هزینه‌های سردخانه و حمل اموات نیز به صورت جداگانه حساب می‌شود، گفت: هزینه آمبولانس شهرداری در سطح شهرکرد ۵۴۵ هزار ریال و هزینه مأموریت آمبولانس در جاده‌های معمولی به ازای هر کیلومتر ۱۶ هزار و ۳۵۰ ریال است.
رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد افزود: کرایه سردخانه تا ۲۴ ساعت ۷۲ هزار ریال است، اگر افراد بازمانده درخواست ماندگاری میت بیش از ۲۴ ساعت را در سردخانه داشته باشند به ازای هر ساعت در ۲۴  ساعت ۵۴۵ هزار ریال هزینه دریافت می‌شود.
وی با بیان اینکه نرخ‌های هزینه‌های کفن و دفن اموات مربوط به سال ۹۷ است، خاطرنشان کرد: به طور میانگین  مجموع این هزینه‌ها حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، تاکنون برنامه‌ای برای افزایش این نرخ نداشته‌ایم، هزینه‌های کفن و دفن بیماران کرونایی تفاوتی با بقیه ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد