hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نقد و بررسی مشخصات فنی گوشی گلکسی Z Fold 2

نقد و بررسی مشخصات فنی گوشی گلکسی Z Fold 2

گلکسی Z فولد ۲ جدیدترین مدل از گوشی‌های تاشدنی سامسونگ است که فرم‌فاکتوری آشنا دارد و مجموعا به پنج دوربین و صفحه‌نمایش داخلی ۷٫۶ اینچی مجهز شده است.
این گوشی به تازگی در مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۰ سامسونگ، رونمایی شد. سامسونگ دومین گوشی هوشمند تاشو خود، Galaxy Z Flip را در بهمن ماه سال گذشته به بازار عرضه کرد.
این سری گوشی‌های تاشو با استقبال زیادی از سوی هواداران سامسونگ مواجه شد. مدتی بود که خبر‌های جدید شرکت سامسونگ حاکی از تولید سری جدیدی از این گوشی‌های تاشو با نام گلکسی Z Fold ۲ به گوش می‌رسید و همگان منتظر رونمایی از این گوشی خاص بودند.
بررسی، مشخصات و امکانات گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۲
در جریان مراسم گلکسی آنپکد امسال که در تاریخ ۱۵ مرداد ماه ۹۹ و به صورت مجازی برگزار شد، شرکت سامسونگ از گوشی زد فولد ۲ خود پرده برداشت و اطلاعات زیادی را از آن منتشر ساخت. در ادامه به بررسی گوشی زد فولد ۲، جدیدترین محصول سامسونگ، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بررسی گوشی گلکسی زد فولد ۲
در مراسم رونمایی از محصولات شرکت سامسونگ (رویداد Galaxy Unpacked) سه گوشی هوشمند جدید سامسونگ معرفی شدند. دو مدل از خانواده گلکسی نوت ۲۰ و یک مدل از خانواده گوشی‌های تاشو با نام تجاری گلکسی Z Fold ۲ که بسیاری از مدت‌ها پیش چشم انتظار رونمایی از آن بودند. گفته می‌شود که پس از گوشی‌های s۲۰ و s۲۰ اولترا، این سه گوشی هوشمند پرچمداران جدید سامسونگ خواهند بود.
بررسی، مشخصات و امکانات گلکسی Z فولد ۲ سامسونگ
گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold ۲ بود مدل به‌روزرسانی شده گلکسی فولد است. سامسونگ در این مدل جدید تلاش کرده است تا از لحاظ ظاهری و نرم‌افزاری این گوشی را ارتقاء ببخشد و بسیاری از مشکلاتی که در نسخه‌های قبلی این سری بود برطرف نماید. از جمله این تغییرات می‌توان به جایگزینی صفحه نمایش کوچک قبلی با یک نمایشگر بزرگتر و جای دادن دوربین سلفی در یک حفره، اشاره کرد.

مشخصات فنی گوشی گلکسی Z Fold ۲
در بخش داخلی این گوشی، نمایشگر تاشو ۷٫۶ اینچی توجه را جلب می‌کند که رزولوشن ۲۲۰۸ در ۱۷۶۸ پیکسل دارد. به غیر از افزایش اندازه نمایشگر اصلی، نباید رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از استاندارد HDR10+ را از قلم بیندازیم که جذابیت آن را دوچندان کرده‌اند. سامسونگ به جای اینکه مانند نسل قبلی دوربین سلفی را در بریدگی نمایشگر تعبیه کند، از صفحه نمایش حفره‌دار استفاده کرده است. نمایشگر اصلی به جای محافظ پلاستیکی، حالا از محافظ شیشه‌ای موسوم به UTG بهره می‌برد که دوام آن را افزایش می‌دهد.

طراحی ظاهری
همانطور که انتظار می‌رفت، همانند گلکسی فولد اوریجینال، سامسونگ Galaxy Z Fold ۲ نیز با استایل کتابی و عمودی طراحی شده است. برخی از افشاگری‌ها احتمال می‌دادند که این گوشی با همراهی S Pen ارائه شود، اما این اتفاق به دلیل اینکه نمایشگر Galaxy Z Fold ۲ همانند گوشی‌های سری گلکسی Note نمی‌تواند فشار قلم هوشمند را تحمل کند به وقوع نپیوست.
بررسی، مشخصات و امکانات گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۲
گوشی گلکسی زد فولد ۲ همچون گلکسی زد فلیپ از شیشه فوق باریک در صفحه نمایشگر خود بهره می‌برد. در مقایسه با گلکسی زد فولد، که صفحه نمایش پلاستیکی داشت، استفاده از شیشه فوق باریک، مقاومت نمایشگر گلکسی زد فولد ۲ را تا حد بسیاری، افزایش خواهد داد. علاوه بر این، خاصیت فلکس مود موجود در گوشی گلکسی زد فلیپ در گوشی زد فولد ۲ سامسونگ نیز وجود دارد. این ویژگی سبب می‌شود که کاربر بتواند در حالت نیمه باز گوشی زد فولد ۲ نیز از آن استفاده نماید.
ضخامت کلی گوشی زد فولد ۲ نسبت به نمونه پیشین خود باریکتر شده است و ضخامتی معادل ۶ میلیمتر دارد و علاوه بر این عرض شکاف بین دو صفحه آن نسبت به قبل کمتر شده است. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سامسونگ، در میان شکاف این دو صفحه، از نوار‌های سیلیکونی استفاده شده است با هربار باز و بسته کردن این گوشی باعث زدوده شدن گرد و غبار و ذرات ریزی می‌شود که در این شکاف تجمع کرده‌اند. این امر مانع رسیدن این ذرات به داخل دستگاه و آسیب به آن می‌شود. از نظر رنگ بندی نیز، گوشی گلکسی Z Fold ۲ در رنگ‌های برنزی و مشکی در بازار عرضه خواهد شد.

نمایشگر
صفحه نمایش خارجی گوشی زد فولد ۲، در ابعاد ۶/۲ اینچی و از نوع سوپر آمولد است. نمایشگر اصلی زد فولد ۲، از فناوری Y-OCTA و ابعاد ۷/۶ اینچی بهره می‌برد. در این مدل جدید صفحه نمایش کوچک قبلی را با یک نمایشگر بزرگتر جایگزین کرده و دوربین سلفی را نیز در یک حفره جای داده‌اند به طوری که کمترین توجه را به خود جلب کرده و سطحی صاف و یکدست را نمایش دهد.
بررسی، مشخصات و امکانات گلکسی زد‌ فولد ۲ سامسونگ

باتری
زد فولد ۲ از باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می‌برد و برای شارژ این باتری شارژر ۲۵ سریع ۲۵ واتی در نظر گرفته شده است.

دوربین‌ها
به نظر می‌رسد که دوربین‌های گوشی گلکسی نوت زد فولد ۲ مشابه دوربین‌های به کار رفته در گوشی نوت ۲۰ اولترا باشند. دوربین‌های اصلی این گوشی سه عدد و به صورت عمودی در پشت صفحه نمایش آن تعبیه شده‌اند.
بررسی، مشخصات و امکانات گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۲
این دوربین‌ها قابلیت گرفتن عکس‌هایی ۱۰۸ مگاپیکسلی با قدرت زوم ۵۰ برابری را داشته و دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید هستند. دو عدد دوربین سلفی نیز روی نمایشگر اصلی آن قرار دارند. همانند نوت ۲۰ اولترا، هردو دوربین سلفی گوشی زد فولد ۲، ۱۰ مگاپیکسلی هستند.

تاریخ عرضه و قیمت سامسونگ گلکسی زد فولد ۲
هرچند که تقریبا تمامی اطلاعات لازم از گوشی سامسونگ زد فولد ۲ در مراسم گلکسی آنپکد به تماشاگران داده شد. اما هنوز دو نکته مجهول باقی مانده است و آن هم قیمت گوشی سامسونگ Z Fold ۲ و تاریخ احتمالی عرضه این محصول در بازار جهانی است. شرکت سامسونگ اعلام کرده است که اطلاعات تکمیلی در مورد قیمت و تاریخ اصلی عرضه سامسونگ زد فولد ۲ در تاریخ ۱ سپتامبر و در مراسمی دیگر اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است که زمان پیش فروش این گوشی نیز پس از مراسم اول سپتامبر ۲۰۲۰ خواهد بود.
بررسی، مشخصات و امکانات گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد ۲
 
منبع: cnet ، pocket-lint و theverget
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد