hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اس ام اس و پیام تبریک روز جهانی چپ دست ها

اس ام اس و پیام تبریک روز جهانی چپ دست ها

سیزدهم آگوست برابر است با روز جهانی چپ دست‌ها این روز در سال ۹۹ مصادف با پنجشنبه ۲۳ مرداد می باشد. ظاهرا دلیل نامگذاری این روز، انتقاد از این است که تمامی ابزار‌ها و امکانات (مانند صندلی‌های یک دسته، صندلی راننده در خودروها، قانون‌های راهنمایی رانندگی، میز‌های پر کردن فرم در بانک‌ها و اداره‌ها و…) برای راست دست‌ها طراحی شده و چپ دست‌ها را مجبور به کاربرد از دست راست می‌کند.
شاید برایتان جالب باشد بدانید که در بین چپ دست‌های جهان افراد بزرگ و تاثیرگذار زیادی حضور دارند. به عنوان مثال ارسطو و افلاطون، فیلسوف‌های بزرگ یونان باستان و آلبرت انیشتین از جمله چپ دستان مشهور هستند. همچنین ویلیام شکسپیر نمایش نامه نویس و شاعر بزرگ انگلیسی و پیکاسو نقاش معروف نیز چپ دست بوده‌اند. البته از دیگر چپ دست‌های تاریخ می توان به نام‌های بزرگی، چون مهاتما گاندی و لئوناردو داوینچی نیز اشاره کرد. بازیگرانی، چون چارلی چاپلین، تام کروز، نیکول کیدمن و آنجلینا جولی نیز در دنیای چپ دستان، مشهور هستند.

در دنیای ورزش نیز حضور ستاره‌های چپ دست کم نیست. کسانی همچون پله، دیگو مارادونا، لیونل مسی و رو ماریو در دنیای فوتبال و محمد علی بوکسور مسلمان و مشهور آمریکایی، رافائل نادال تنیس باز مشهور اسپانیایی از جمله شخصیت‌های برتر چپ دست دنیای ورزش هستند.

با کمال تعجب می‌توان گفت که درصد بالایی از روسای جمهور ایالات متحده آمریکا چپ دست بوده‌اند. از میان هفت رئیس جمهور اخیر ایالات متحده پنج نفر آن‌ها چپ دست هستند. از بیل کلینتون، جرج بوش پدر، ریگان، جرالد فورد و باراک اوباما به عنوان رئیس جمهوران چپ دست آمریکا می‌توان نام برد.

از بین هنرمندان چپ دست ایرانی می‌توان به زیبا بروفه، بهنوش بختیاری، لاله اسکندری، هانیه توسلی، حامد کمیلی، مهران غفوریان اشاره کرد و در میان ورزشکاران نیز فرهاد قائمی، نوشاد عالمیان، گلنوش سبقت الهی، ندا شهسواری، کریم باقری، علیرضا نیکبخت واحدی، مهرداد معدنچی، میثم منیعی و محسن خلیلی چپ دست هستند.

در این بخش مجموعه‌ای زیبا از جدیدترین پیامک‌های تبریک این روز را برای شما کاربران گرامی تهیه و تنظیم کرده‌ایم که در ادامه تقدیم حضورتان می‌گردد:
 
۱۳ آگوست روز جهانی کسانی که قلبشون به قلمشون نزدیکتره مبارک
***************

چپ‌دست‌ها دلی پاک و روحی زیبا دارند
روز جهانی چپ‌دست‌ها روز بهترین‌ها مبارک
***************

روز جهانی باهوش‌ترین
خلاق‌ترین و هنرمند‌ترین اقلیت جهان مبارک باد
بله درست حدس زدید امروز روز جهانی چپ دست هاست
***************

تعدادشان کم و خیلی محدود.
ولی جذابیت هایشان بسیار و نامحدود
جذاب ها، چپ دست‌ها
روزتان مبارک
***************

چپ دست‌ها دلی پاک و روحی زیبا دارند
روز جهانی چپ دست‌ها
روز بهترین‌ها مبارک
***************
 
روح زیبا و دل پاک و ذهن خلاق و دستان هنرمند همه در یک موجود مهربان جمع شده است
روز جهانی چپ دست‌ها مبارک
***************

دوستان خوب چپ دست
خاص‌ترین ها، دلبرترین‌ها
باهوش‌ترین ها، جذاب‌ترین‌ها
روزتان مبارک
***************
 
روز جهانی باهوش ترین، خلاق‌ترین و هنرمند‌ترین اقلیت جهان
کسانی که قلبشون به قلمشون نزدیکتره مبارک
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد