hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > وضعیت آسیب های اجتماعی در قم نسبت به سایر استان ها بهتر است

وضعیت آسیب های اجتماعی در قم نسبت به سایر استان ها بهتر است

رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی گفت: استان قم درزمینه آسیب‌های اجتماعی در کشور نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد
.

 

 

به گزارش رویداد ایران_قم،سید محمدحسین چاوشیان امروز در نشست خانواده و آسیب‌های اجتماعی که در فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی یک تعریف عام است اما موضوع مهم این است که در شهرها، مناطق و کشورهای مختلف آسیب‌های اجتماعی متفاوت است.

وی با بیان اینکه بافت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در بروز آسیب‌های بسیار مهم است ، تصریح کرد: از مصادیق این مسئله را می شود در استان قم به مهاجرت‌ها  اشاره کرد که باعث بروز آسیب‌های اجتماعی شده است و درواقع تفاوت فرهنگی و اقتصادی مهاجران این موضوع را موجب شده است.

چاوشیان به تأثیر شبکه‌های مجازی در بروز آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شبکه‌های مجازی در بروز آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار هستند و باید تهدیدها و فرصت‌های مجازی را باهم بررسی کنیم اما بااین‌وجود می‌توان آسیب‌های اجتماعی در این زمینه در کشور را به قبل از تلگرام و بعد از تلگرام تقسیم‌بندی کرد.

وی تأکید کرد: البته نباید از فواید فضای مجازی نیز به‌سادگی گذشت به‌خصوص در فضای کنونی که بیماری کرونا فراگیر شده بیشتر از گذشته اهمیت فضای مجازی مشخص شد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به علت بروز آسیب‌های اجتماعی که در اثر استفاده از فضای مجازی رخ می‌دهد،گفت: در این زمینه در خصوص سواد رسانه‌ای عملکرد خوبی نداشتیم به‌طوری‌که در آمریکای شمالی بیش از نیم‌قرن در این زمینه کارکردند اما در کشور ما هنوز مرجع و منبعی برای سواد رسانه‌ای معرفی نشده است.

وی ادامه داد: درزمینه آسیب‌های اجتماعی باید همه وارد عمل شوند و همان‌طوری که رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند همه وارد این مهم بشوند و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کنند.

رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در قم اشاره کرد و تصریح کرد: استان قم درزمینه آسیب‌های اجتماعی در کشور نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد.

چاوشیان نگاه به خانواده را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: نگاه‌ها به خانواده قبل از سال 95 خانواده محور نبود اما بعد از بیانات رهبر انقلاب و تأکید ایشان بر روی خانواده محوری نگاه‌ها به خانواده‌ها متفاوت شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد