hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > استفاده از ماسک جواب داد/ روند کرونا در مشهد کاهشی شد

استفاده از ماسک جواب داد/ روند کرونا در مشهد کاهشی شد

استفاده از ماسک روند کرونا و بستری‌شدگان در مشهد را کاهش داده اما این به هیچ وجه به معنای پایان کار نیست بلکه آغاز یک روند است.
حمیدرضا رحیمی اظهار داشت: روند کاهشی مبتلایان و بستری‌ها در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در هفته‌های گذشته ناشی از رعایت 60 درصدی استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم بوده است.
رحیمی بیان کرد: خراسان رضوی و مشهد همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند اما به نسبت هفته‌های گذشته تعداد مبتلایان و بستری‌ها روند کاهشی داشته است. 
وی ادامه داد: اگر درصد رعایت مردم به بیش از 75 درصد برسد به طور قطع می‌توانیم مدیریت بهتری در زمینه‌ کنترل و درمان بیماری کرونا اعمال کنیم لذا از مردم تقاضا داریم هشدارها و توصیه‌های ستادهای ملی و استانی مبارزه با کرونا را جدی بگیرند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آمار بالای روزانه بستری‌ها در مراکز درمانی، مراجعات به مراکز بهداشتی و تماس‌های مردمی با سامانه تلفنی 191 خبر داد و گفت: تعداد مراجعه روزانه بستری بیش از 100 نفر است و مراجعه روزانه بیش از هزار نفر را هم به مراکز بهداشتی داریم.
رحیمی افزود: به ‌طور متوسط روزانه بیش از هزار نفر با سامانه تلفنی 191 در ارتباط هستند و  از مشاوران مستقر در پشت خطوط این سامانه راهنمایی لازم را می‌گیرند.
وی اضافه کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و شست ‌و شوی مکرر دست با آب و صابون به مدت 20 تا 40 ثانیه همچنان به عنوان چهار اصل پیشگیری از شیوع و انتقال ویروس کروناست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد