hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خانواده‌ها ثبت‌نام فرزندان خود را جدی بگیرند/ ثبت‌نام ۸۵ درصد دانش‌آموزان اصفهانی تا نیمه مرداد

خانواده‌ها ثبت‌نام فرزندان خود را جدی بگیرند/ ثبت‌نام ۸۵ درصد دانش‌آموزان اصفهانی تا نیمه مرداد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به ثبت‌نام تنها ۷ درصد نوآموزان پیش‌دبستانی در استان گفت: ۸۵ درصد دانش‌آموزان دوره‌های اول تا دوازدهم تا ۱۵ مردادماه ثبت‌نام کرده‌اند و خانواده‌های باقیمانده ثبت‌نام فرزندان خود را جدی بگیرند.

محمد اعتدادی ، درباره نگرانی برخی والدین از ادامه شیوع ویروس کرونا که باعث شده نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس تردید کنند، اظهار داشت: سال گذشته در دوره پیش‌دبستانی که دوره‌ای رسمی و اختیاری است بیش از 53 هزار نوآموز داشتیم که در مراکز غیردولتی مشغول تحصیل بودند، اما تا 15 مردادماه سال جاری تنها 3 هزار و 700 نوآموز پیش‌دبستانی ثبت‌نام کرده‌اند و نام آنها در سامانه سناد به ثبت رسیده است، در حالی که پیش‌بینی ما 54 هزار نوآموز پیش‌دبستانی است و تا کنون تنها 7 درصد نوآموزان ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عدم گذراندن دوره پیش‌دبستانی به کیفیت آموزشی پایه اول ابتدایی لطمه می‌زند، افزود: با اینکه پیش‌دبستانی دوره‌ای اختیاری است اما بسیار مهم بوده و حتی به دست گرفتن قلم توسط نوآموز می‌تواند در پایه اول ابتدایی تأثیرگذار باشد.

اعتدادی با اشاره به وجود هزار و 400 واحد آموزشی در دوره پیش‌دبستانی در استان ادامه داد: تا 15 مردادماه بیش از 250 واحد آموزشی درگیر ثبت‌نام دانش‌آموزان شده و سایر واحدها هنوز وارد این پروسه نشده‌اند. این امر نشان می‌دهد که مردم درباره کرونا دغدغه دارند و چون پیش‌دبستانی دوره‌ای اختیاری است تمایلی به ثبت‌نام فرزند خود ندارند. همچنین چون مراکز پیش‌دبستانی غیردولتی است و والدین طبق قانون باید هزینه بپردازند نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود بی‌توجه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه برای سناریوهای گوناگون برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: از والدین درخواست می‌کنم فرزندان خود را در دوره پیش‌دبستانی ثبت‌نام کنند تا برای پایه اول مشکلی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما ثبت‌نام 88 هزار دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی است که تا کنون بیش از 75 درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند که رقم خوبی است و درصد باقیمانده نیز مربوط به دانش‌آموزانی است که در مرحله سنجش سلامت هستند.

اعتدادی اضافه کرد: در مجموع 85 درصد دانش‌آموزان از اول ابتدایی تا پایه دوازدهم برای سال تحصیلی آینده ثبت‌نام کرده‌اند. بخشی از درصد باقیمانده به دانش‌آموزانی مربوط است که باید شهریورماه امتحان بدهند و ثبت‌نام بخش دیگر نیز در حال انجام است و امیدوارم خانواده‌ها موضوع ثبت‌نام را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها بدانند سلامت دانش‌آموزان برای ما اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: دغدغه‌ خانواده‌ها دغدغه ما نیز هست. تمام پیوست‌های سلامت و بهداشت در دستورالعملی که برای بازگشایی مدارس نوشته‌ایم وجود دارد. امیدوارم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی که جلسات متعددی با رئیس آن و معاونان ایشان داشته‌ایم، بتوانیم سال تحصیلی را از 15 شهریورماه چه در وضعیت سفید و چه زرد و چه در وضعیت قرمز به صورت آنلاین آغاز کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره افزایش هزینه‌های بهداشتی مدارس با شیوع ویروس کرونا گفت: اواخر اسفندماه سال گذشته و در مرحله نخست 5 میلیارد و 300 میلیون تومان سرانه بهداشتی به مدارس استان اصفهان اختصاص یافت که آن را به تمام مدارس استان پرداخت کردیم و آنها نسبت به خرید اقلام بهداشتی اقدام کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد