hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی| رؤیای محقق نشده کودکان تایبادی

خراسان رضوی| رؤیای محقق نشده کودکان تایبادی

شهرستان تایباد یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی در شرق ایران است که بیش از 170 هزار نفر جمعیت دارد اما امکانات رفاهی کمی برای شهروندانش در نظر گرفته و مردم این منطقه از نبود امکاناتی چون شهربازی گلایه‌مند هستند.

شهربازی شهر تایباد مدتی است که تعطیل‌شده و گویا قرار است شهربازی جدید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهر ایجاد شود که البته هنوز محقق نشده است.

امروزه با توجه به زندگی شهرنشینی و همچنین کاهش تحرک در بین خانواده‌ها، لازم است کودک بخشی از اوقات خود را در فضای آزاد و پر از نشاط و شادابی طی کند، داشتن وسایل و امکانات تفریحی در شهرها، جزئی جدایی‌ناپذیر از زندگی شهری شده است. شهر تایباد اما امکانات تفریحی قابل‌ذکری ندارد، تنها دل‌خوشی که حدود چند ماه است مردم تایباد را امیدوار کرده، راه‌اندازی دوباره سینما قدس است.

بسیاری از شهروندان تایبادی مدت‌ها است که از تعطیلی شهربازی و نبود امکانات تفریحی مناسب در تایباد گلایه‌مند هستند.

بهشتی یکی از شهروندان تایبادی می‌گوید: تایباد مکان تفریحی هم مگر دارد که از کمبودهایش سخن بگوییم؟ متأسفانه نه‌تنها در شهر بلکه در بیرون شهر نیز تفرجگاهی ایجاد نکردند تا بشود از آن استفاده کرد.

او افزود: زمانی که مهمانی از شهرستان‌های دیگر به شهر ما می‌آید هیچ مکان تفریحی وجود ندارد تا در مدت حضورشان در تایباد از آن استفاده کنند. سینمای تایباد هم که به‌تازگی راه‌اندازی شده است؛ اگر فیلم‌های روز کشور را اکران کند، مطمئنا خانواده‌ها از آن استقبال خواهند کرد، البته برای استقبال چشمگیر از سینما، باید چند ماهی زمان بگذرد تا این فرهنگ پس از 15 سال دوباره در شهر احیا شود. پارک شهربازی تایباد باید دوباره راه‌اندازی شود و تفریحگاه‌های مناسب نیز در شهر باشد.

یکی از بانوان در مورد امکانات تفریحی تایباد این‌گونه عنوان کرد: تایباد با اینکه شهر کوچکی است اما حیف است با نبود امکانات تفریحی از بقیه شهرها عقب بمانیم. کودکان و نوجوانان ما نیازمند مکان‌های تفریحی هستند تا در زمینه روابط اجتماعی بهبود پیدا کنند و در آینده کاریشان از این خصوصیت استفاده کنند.

او ادامه داد: کودکان ما نیازمند مکان‌های تفریحی هستند تا شاد زیستن و باهم بودن را به‌خوبی بیاموزند. نبود مکان‌های تفریحی مناسب و کافی سبب شده تا برخی از نوجوانان و جوانان شهر به سمت تفریحات، فعالیت‌ها و فرهنگ‌های ناسالم روی بیاورند.

شیراحمد جهانی، رئیس شورای شهر تایباد در مورد امکانات تفریحی تایباد گفت: سینمای شهر که سال‌های طولانی تعطیل بوده در شورای چهارم شهر، با هزینه تقریبی 350 میلیون تومان بازسازی شد که در حال حاضر در حال اکران فیلم است.

او افزود: پارک شهدای گمنام با مبلغ 150 میلیون تومان آماده‌سازی و بسترسازی شده و اکثر کارهای آن مانند سنگ‌فرش کردن، تأمین روشنایی و …. انجام‌شده که به‌زودی تکمیل می‌شود. پارک 14 هکتاری طبیعت نیز در انتهای خیابان بهشتی با هزینه 200 میلیون تومان در حال انجام است. رئیس شورای شهر تایباد تصریح کرد: شهربازی قدیمی به لحاظ عدم مناسب بودن مکان آن و عدم تائید استانداری تعطیل شد. ما برای ایجاد شهربازی جدید تایباد زمینی را در نظر گرفتیم و در شرف جذب سرمایه‌گذاری و واگذاری آن به بخش خصوصی هستیم. جهانی با بیان اینکه وجود فضای سبز مانند پارک‌ها ضرورت مهم زندگی شهری است، افزود: خوشبختانه ازنظر سرانه فضای سبز، وضعیت شهر تایباد خوب است ولی نیاز به تجهیزات بیشتر، زیباسازی و ایجاد محیطی ایمن برای رده‌های سنی مختلف دارد تا استفاده بهینه صورت پذیرد. این عضو شورای شهر تایباد عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با جلب مشارکت در زمینه ایجاد و توسعه اماکن تفریحی در شهرمان اقدامات شایسته‌ای انجام دهیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد