hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اجرای تونل بولوار نماز پس از آماده شدن پیوست زیست محیطی

اجرای تونل بولوار نماز پس از آماده شدن پیوست زیست محیطی

شهردار مشهد درخصوص اجرای تونل در انتهای بولوار نماز گفت: برای اجرای این تونل در حال انجام مطالعات زیست محیطی هستیم و در صورت مثبت بودن این مطالعات، عملیات اجرای تونل بولوار نماز را آغاز خواهیم کرد.

مشهد رویداد ایران-محمدرضا کلائی افزود: در مطالعات زیست محیطی مشخص شد مسیر تونل بولوار نماز مانند تونل نیایش در تهران به چشمه برخورد می‌کند، بنابراین آغاز عملیات برای تهیه پیوست زیست محیطی به تعویق افتاده است.

وی اضافه کرد: اگر در مطالعات زیست محیطی راهکارهایی برای حفظ چشمه ها پیدا شود این پروژه از موارد مورد علاقه من نیز است و پیگیر هستیم تا درصورت امکان اجرا شود.

کلائی درخصوص پارک حاشیه ای الیت نیز اظهارکرد: از ابتدا الیت بنا به ضرورت و ایجاد نظم ترافیکی شکل گرفت تا جای پارک موقت برای شهروندان در کنار خیابان ایجاد شود.

وی با اشاره به این که به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود 5 ماهی است که هزینه الیت به استثنا دو معبر پرتردد کسر نمی شود، گفت: در مجموع مسیرهایی که الیت در آن اجرا می شود مسیرهای پر ترددی هستند و تقاضای پارک حاشیه ای برای آن زیاد است.

کلائی در ادامه با اشاره به راه اندازی بانک ایده گفت: در دوره مهندس پژمان سامانه ایده شهر راه اندازی شد،که شهروندان از این طریق ایده های خود را در اختیار مدیریت شهری قرار می دادند، فرض هم بر این بود که این سامانه همچنان فعال است اما مشخص شد که چند سال پیش غیر فعال شده لذا از حوزه مدیریت و تحول سازمانی خواسته ام تا دوباره این سامانه راه اندازی شود که به زودی این کار انجام خواهد شد.

شهردار مشهد در خصوص شکست پروژه کوه پارک و تبدیل شدن این منطقه به محلی برای جولان خودروها خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم کوه‌پارک به محل جولان خودروها تبدیل شود چون تعداد سرعت گیرهای آن زیاد است.

وی درخصوص اجرای ادامه پارک چهل بازه نیز تصریح کرد: پروژه پارک چهل بازه را قطعا اجرا خواهیم کرد و عملیات اجرایی آن از دو هفته آینده آغاز خواهد شد.

کلائی اضافه کرد: این پارک با توافق ما و مالکین اجرا شد اما به دلیل آنکه بخشی از این مالکین تعاونی هایی با اعضای زیاد هستند، این پروسه زمان بر بود.

شهردار مشهد برای حفظ فضاهای سبز و جلوگیری از تخریب باغ ها برای ساخت وساز نیز تاکید کرد: ما به شدت جلوی تخریب باغ ها و فضاهای سبز را گرفته ایم و حتی اگر جایی نیاز به انجام پروژه ای بوده است درختان را به محل دیگری انتقال داده ایم.

وی افزود: در مجموع در این مدت ما فضاهای سبز را توسعه داده ایم که انصافا نیز باید بگویم که فضای سبز و گلکاری های شهر مشهد در میان سایرکلانشهر ها زبانزد است.

کلائی در پاسخ به این موضوع که روند دریافت پروانه ساختمانی زمانبر است نیز تصریح کرد: با برنامه ریزی هایی که انجام شده از هفته آینده وحدت رویه حاکم می‌شود که این موضوع بروکراسی را در بین مناطق کمتر می کند.

شهردارمشهد، اضافه کرد: از همکاران شهرسازی قول گرفتیم 15 آبان ماه سیستم ثبت به صورت آنلاین فعالیت کند که انقلابی در این حوزه خواهد بود.

شهردار مشهد درخصوص وضعیت بدهی به پیمانکاران نیز تاکید کرد: خوشبختانه در وضعیت اقتصادی فعلی بدهکاری ما به پیمانکاران زیاد نیست و مانند گذشته مطالبات چندین ساله نداریم.

شهردارمشهد در پاسخ به پیام دیگری درخصوص افزایش دسترسی‌های کوه‌پارک اظهارکرد: افزایش مسیرهای دسترسی به کوه پارک در حال مطالعه است و به زودی دسترسی‌های آن زیاد می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد