hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > ذخیره پلاسما در اصفهان به صفر رسید

ذخیره پلاسما در اصفهان به صفر رسید

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت:ذخیره پلاسما در استان اصفهان به صفر رسیده و از بهبودیافتگان کرونا خواستاریم در راستای اهدای پلاسما برای نجات جان بیماران کرونایی پیشقدم شوند.

مجید زینلی در گفت و گو با مهر با اشاره به پلاسمادرمانی به عنوان روش کمک درمانی مؤثر برای بیماران بدحال کرونا اظهار داشت: استان اصفهان در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد و موارد حاد این بیماری رو به افزایش است؛ یکی از روش‌هایی که به ویژه در روزهای آغازین، می‌تواند از شدت این بیماری بکاهد روش «پلاسمادرمانی» است.

وی افزود: بهبودیافتگان بیماری کرونا می‌توانند با نذر سلامت در جهت نجات جان همنوعان خود برآیند و با اهدای پلاسما جان دیگران را نجات بخشند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به رایزنی با تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای نهادینه سازی فرهنگ اهدای خون و پلاسما در استان اصفهان تصریح کرد: هرچند تاکنون در استان اصفهان بیش از ۳۰۰ واحد پلاسما اهدا شده است اما در شرایط کنونی ذخیره آن در استان به صفر کاهش یافته است.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت وخیم بیماری کرونا در استان اصفهان و افزایش موارد حاد، دریافت پلاسما از شش واحد به بیش از ۱۰ واحد افزایش دادیم اما این میزان اهدا کفاف نیاز رو به رشد را نمی‌دهد و لازم است در یک بسیج و نذر عمومی بهبودیافتگان بیماری کرونا برای اهدای پلاسما پیش قدم شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد