hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تاکید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر رعایت توصیه های ستاد ملی کرونا در برپایی آیین های عزاداری محرم

تاکید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر رعایت توصیه های ستاد ملی کرونا در برپایی آیین های عزاداری محرم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر لزوم برپایی آیین های سوگواری ایام محرم، رعایت ضوابط بهداشتی و توجه به توصیه های ستاد ملی کرونا را برای حفظ سلامت عزاداران و مردم در ایام محرم ضروری و لازم دانست.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح در نشستی با اعضای شورای هیات های مذهبی شهرستان سمنان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به پروتکل های بهداشتی و توصیه های ستاد ملی کرونا، اظهار داشت: ستاد ملی کرونا شرایط و ضوابط برگزاری آیین های عزاداری ایام محرم را تعیین و ابلاغ کرده است که باید مورد توجه عزاداران حسینی و آحاد مردم این استان باشد.
وی با اشاره به برخی از این توصیه ها و ضوابط سوگواری ایام محرم افزود: برگزاری مراسم عزاداری عمومی در فضاهای سربسته در ایام مشخص شده و ساعات محدود و در مساجد، حسینیه ها و تکایایی مجاز است که به تشخیص کارگروه استانی دارای شرایط مناسب بهداشتی و مدیریتی هستند.

فلاح، با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم در اماکن مجاز، صرفا با رعایت اصول "کاهش زمان مراسم، تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم، رعایت فاصله یک و نیم متر و استفاده مستمر و همگانی از ماسک" انجام می شود افزود: مسئول برگزاری مراسم عمومی باید نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و نحوه پذیرایی متعهد شود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و پس از آن انجام نمی‌شود و اطعام و نذورات مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در پخت و پز و بسته بندی به صورت بیرون بر و در ظروف غیر مشترک و یک بار مصرف توزیع می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین با تاکید بر اهمیت شبکه های مجازی، تولید محتوی به مناسبت ایام محرم را ضروری خواند و گفت: با استفاده از شبکه های مجازی می توان محتوی لازم عزاداری را در اختیار طیف گسترده ای از مردم قرار داد و ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) را گرامی داشت.
رمضان جدید مسوول استانی هیاتهای مذهب نیز در این نشست با بیان برنامه های هیات های مذهبی در ایام کرونا، رعایت ضورابط بهداتشی و عمل به توصیه های ستاد ملی کرونا را ضروری دانست.
در این نشست در خصوص برنامه های عزاداری محرم، همایش هیات های مذهبی سمنان و سایر مسایل دینی مرتبط با ایام محرم بحث و تبادل نظر شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد