hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی| حضور 205 شرکت تعاونی روستایی فعال در خراسان رضوی

خراسان رضوی| حضور 205 شرکت تعاونی روستایی فعال در خراسان رضوی

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۴۰۰ تن زعفران تولید کنیم.

حسین شیرزاد اظهار کرد: بزرگ‌ترین شبکه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی و شبکه عظیم تعاون روستایی در خراسان بوده و این استان شاید یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های تشکل‌های صنفی و نظام صنفی است.

او ادامه داد: ما در این استان حدود ۲۰۵ شرکت تعاونی روستایی فعال داریم و از این بابت یکی از استان‌های رکورددار هستیم.

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: حدود ۱۳ تعاون روستایی زنان نیز در این استان وجود دارد.

 شیرزاد خاطرنشان کرد: هم‌چنین در این استان حدود ۱۲۲ شرکت تعاونی کشاورزی فعال داریم که در کنار آن ۵ اتحادیه تعاونی کشاورزی فعالیت می‌کنند. یکی از بالاترین رکوردها را در تعاونی‌های فعال تولید روستایی داریم.

او خاطرنشان کرد: در بخش نظام صنفی کشاورزی که در راستای هویت‌بخشی به فعالیت‌های بخش کشاورزی فعالیت می‌کند و فعالیت‌های زیادی در بخش بیمه‌های اجتماعی دارد نیز استان خراسان رضوی رکورددار است.

 مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: ما شاهد ۵۴۰ تشکل فعال در بخش‌های کشاورزی و روستایی در استان خراسان هستیم که حدود ۶۴۰ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

 شیرزاد تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر شبکه تعاون روستایی خراسان توانست ۶۷ هزار تن گندم را خریداری کند. هم‌چنین در این مدت نیز ۷۰۰۰ تن کلزا و ۴۰۰۰ تن شیر این استان نیز خریداری‌شده است.

 او گفت: خراسان این آمادگی را دارد که خرید شیر خود را در ماه‌های آینده به ۷۰۰۰ تن برساند و قطعاً در سال آینده ۷۰۰۰ تن خرید کلزا به ۱۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: ما در یک مداخله هدفمند بازاری در سال گذشته موفق شدیم که ۶۸ تن زعفران را در سه استان خراسان بزرگ با محوریت خراسان خریداری کنیم.

شیرزاد یادآور شد: از این تعداد هم‌اکنون توانستیم حدود ۴۱ تن آن را به عالی‌ترین شکل ممکن با مکانیسم کشف قیمت در بورس کالا و همکاری تجار به فروش برسانیم.

 او گفت: همچنین در هفته آینده نیز حدود ۷.۵ تن زعفران آماده فروش خواهد بود، به نظر می‌رسد ما در یک ماه و نیم آینده بتوانیم تمام این ۶۸ تن زعفران را به فروش برسانیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد