hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > همدان| همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی

همدان| همدان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی

با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی رویداد «همدان ۲۰۱۸» رسما آغاز به کارکرد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: انتخاب همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در 2018 اقدام بسیار مهم و ارزنده‌ای است و امیدوارم تا از این فرصت بهره‌مندی بسیاری برای آشنایی با ظرفیت‌های مهم فرهنگی و استعدادهای طبیعی این منطقه صورت گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری در افتتاحیه رویداد همدان 2018 گفت: امسال ایران با دو رویداد بزرگ بین‌المللی روبه‌رو بود که نخستین آن رویداد تبریز 2018 به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی و اینک رویداد مهم انتخاب همدان به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در 2018 را داریم که اقدام بسیار مهم و ارزنده‌ای است و امیدوارم تا از این فرصت بهره‌مندی بسیاری برای آشنایی با ظرفیت‌های مهم فرهنگی و استعدادهای طبیعی این منطقه صورت گیرد.

او گفت: همدان نشانه و نماد حیات فرهنگی و تمدن ایران است که با داشتن اندیشمندان و دانشمندان بر تارک تاریخ می‌درخشد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: امروزه همدان به اعتبار مردمانی سخت‌کوش و هنرمند نقش خوبی در توسعه ملی دارد.

همدان پایتخت تاریخ و تمدن و دوره پادشاهی ماد‌ها و هخامنشیان

استاندار همدان به اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن و دوره پادشاهی ماد‌ها و هخامنشیان است، گفت: این استان با داشتن بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی و داشتن مشاهیر و مفاخر بزرگ همدان جایگاه رفیعی در جهان دارد. محمدناصر نیکبخت ادامه داد: همدان در حال حاضر ۱۳ هتل فعال و ۱۱ هتل در دست احداث دارد که آماده پذیرایی از مهمانان خارجی و داخلی هستند. استاندار همدان با بیان اینکه فرصت سرمایه‌گذاری متعددی در حوزه‌های مختلف گردشگری، اقتصادی و فرهنگی داریم تصریح کرد: قابلیت احداث ۴۸ پروژه در بخش صنعت و معدن با ۷۷۰ هزار یورو در همدان وجود دارد. نیکبخت افزود: همدان در گردشگری، صنعت و کشاورزی ظرفیت بالایی در سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها را دارد و امیدواریم این اجلاس مقدمه‌ای برای گسترش روابط بین ایران و به‌ویژه همدان با کشور‌های عضو جمع آسیایی باشد. نیکبخت بابیان اینکه همدان بزرگ‌ترین غار آبی جهان علی‌صدر را در خود جای‌داده است، گفت: انتخاب همدان به‌عنوان شهر سبز پایدار، لالجین به‌عنوان شهر جهانی سفال، ملایر به‌عنوان شهر ملی مبل و منبت و ثبت معنوی تویسرکان برای مبل و منبت گویای ظرفیت‌های استان همدان در گردشگری است. او با بیان اینکه وجود زیرساخت‌های اساسی مانند آزادراه، فرودگاه و راه‌آهن و فاصله کم با پایتخت؛ همدان را برای سرمایه‌گذاری مناسب کرده است ادامه داد: شرایط بهره‌برداری در تمام فصول همدان را آزمونه نیروگاه خورشیدی کرده است که چند نیروگاه نیز ساخته‌شده است.

رشدی خوبی در زمینه توسعه گردشگری داشتیم

 رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی کشور هم گفت: صنعت گردشگری توانسته صنعت گردشگری را به رتبه سوم در اقتصاد جهانی برساند. علی‌اصغر مونسان ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ صنعت گردشگری ۷ درصد رشد در سطح دنیا داشته است. رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی با بیان اینکه یک میلیارد و ۳۰ میلیون گردشگر داشتیم، گفت: روند بسیار پرشتابی در این زمینه داشته‌ایم. مونسان بیان کرد: کارشناسان اقتصادی معتقدند که صنعت گردشگری مسیر رشد را علی‌رغم پیشرفت فنّاوری و هوشمند سازی صنعت گردشگری همچنان ادامه داده و در این زمینه رشد دارد. او ادامه داد: در کشور صنعت گردشگری ۳ بخش مهم اقتصادی اجتماعی و فرهنگی را در برمی‌گیرد که می‌تواند ارزآوری را ایجاد کرده و درآمدزایی و اشتغال با سرمایه‌گذاری می‌تواند صنعت گردشگری را توسعه دهد. رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی افزود: صنعت هوایی ریلی حمل‌ونقل و حتی کشاورزی نیز در این زمینه نیز رونق می‌گیرد. مونسان گفت: یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در حوزه اجتماعی توزیع ثروت است و موضوع مهم دیگر جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد