hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| حضور غیاب دانشگاه‌های علمی کاربردی آنلاین می‌شود

گلستان| حضور غیاب دانشگاه‌های علمی کاربردی آنلاین می‌شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان گفت: سامانه حضور غیاب برخط (آنلاین) در کلاس توسط یکی از مدرسان این واحد طراحی و سال تحصیلی گذشته در استان اجرایی شد و امسال پیشنهاد ملی دارد.

دکتر امیراحمد دهقانی اظهار داشت: در این طرح نظارتی حضور مدرس و دانشجو در هر جلسه کلاس درس به‌صورت برخط کنترل و ثبت می‌شود.

به گفته او، طبق قانون، مدرس و دانشجو باید 16 جلسه برای هر درس در کلاس حاضر شوند، اما هم‌اینک به دلیل اجرای سنتی حضور و غیاب، نظارت و نیز کیفیت آموزشی تنزل یافته است.

او افزود: در شیوه نوین با غیبت بیش از سه جلسه دانشجو حذف، سامانه حضور و غیاب یک ساعت بعد از شروع درس به‌صورت خودکار اجرا و همچنین رصد کلاس‌ها، کنترل و نظارت از مرکز انجام می‌شود.

به گفته او، در 15 مرکز علمی کاربردی عمومی و بخش خصوصی گلستان پنج هزار دانشجو در 86 کد رشته زیر نظر 924 مدرس تحصیل می‌کنند که از مهر امسال پذیرش دانشجو تنها در 11 مراکز خصوصی و در قالب 114 کد رشته اجرایی می‌شود.

دهقانی از پالایش مدرسان مراکز علمی کاربری استان تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید هم خبر داد و افزود: این طرح با هدف افزایش کیفیت علمی واحدهای آموزشی اجرایی می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد