hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مرکز نشر هاجر طرح ویژه خود را معرفی کرد

مرکز نشر هاجر طرح ویژه خود را معرفی کرد

مرکز نشر هاجر در آستانه عید سعید غدیرخم، سالروز عید ولایت و امامت طرح ویژه غدیریه خود را ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حقانی، مدیرروابط عمومی مرکز نشر هاجر در گفت وگو با اصحاب رسانه ضمن تبریک عید قربان و غدیر اظهارکرد: طرح ویژه عید تا عید ( از عید قربان تا غدیر) با هدف تبلیغ و ترویج شعائر دینی و ارتقای سطح آگاهیهای علمی خانواده ها نسبت به واقعه عید قربان و رویداد بزرگ عیدغدیر اقدام به ارائه طرحی ویژه برای جامعه نخبگانی جامعه کرد.

وی افزود: در این طرح ویژه تعداد هشت اثر از منشورات غدیری مرکز نشر هاجر و سایر ناشرین همکار در قالب یک پک فرهنگی و مناسبتی با موضوع «غدیرخم»، «ولایت و امامت»، «امیرالمؤمنین علیه السلام»، «اهل بیت(ع)»، «کودک و نوجوان»، «نهج البلاغه»، «پاسخ به شبهات» و... با تخفیف 30 درصدی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با اشاره به اسامی کتب ارائه شد، گفت: «عیدولایت»، «بلندترین داستان غدیر»، «برکه ای برفلک نازد»، «پیمان آسمانی(طرحی نوین از متن و ترجمه خطبه غدیر»، «زندگانی امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه الاسلام – لوح کمک آموزشی تاریخ اسلام»، «قهرمان غدیر»، «حقوق اهل بیت علیهاالسلام» و «داستان آفرینش » از جمله عناوین موردنظر است.

حجت الاسلام حقانی در بخش دیگری از گفت وگوی خود با اشاره به خصوصیات برخی از آثار ارائه شده، افزود: «کتاب عید ولایت»، این کتاب یکی از آثار حضرت آیة الله عبدالله جوادی آملی است. این مجموعه مختصر برگرفته از آثار و نکات ارزنده ای است که به قلم معظم له گارش یافته است. موضوع این کتاب ولایت است که به طور اجمال تشریح گردیده است.

وی با بیان اینکه این کتاب شامل 6 بخش و به شرح زیر است:

1- بخش اول: عید ولایت در قرآن؛ این بخش شامل مباحث زیر می باشد: برترین نعمت معنوی امامت، تداوم رسالت ولایت فقیه تداوم امامت و...

2- بخش دوم: عید ولایت در تاریخ؛ این بخش شامل مباحث زیر می باشد: جایگاه ولایت در دین  اشهاد در صحنه غدیر اولویت ولی الهی

3- بخش سوم: فاتح ولایت از زبان خودش؛ این بخش شامل: ستیغ بلند کمال- بنیان مرصوص ولایت – اولین گرونده به پیامبر (ص)- دروازه شهر علم پیامبر (ص)- توحید ناب علوی- و...

4- بخش چهارم: اولین مدافع ولایت؛ این بخش شامل: خطابه آتشین دختر پیامبر (ص)- فاطمه (س) در بستر بیماری- و...

5- بخش پنجم: وارثان غدیر

6- بخش ششم: اهمیت و آداب عید ولایت

در بخشی از این کتاب می خوانیم؛ قرآن مشحون از آیاتی است که ظاهری زیبا و باطنی ژرف دارد و اسرار آن پایان نمی پذیرد. در معرفی ابعاد شخصیتی امیر مؤمنان علی (علیه السلام)، هر کس به قدر همت خویش از اقیانوس معرفت او گوهری برگرفته؛ لیکن هیچ کس توان رسیدن به ژرفای آن را ندارد.

در این اثر، موضوعات عید ولایت در قرآن، عید ولایت در تاریخ، فاتح ولایت از زبان خود، اولین مدافع ولایت، وارثان غدیر و اهمیت آداب عید ولایت و... مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی نشر هاجر ادامه داد: دومین اثر بلندترین داستان غدیر – پرسش و پاسخ بین یك جوان ایرانی و صحابی پیامبر صلی الله علیه و آله می باشد،

ویژگی خاصّ کتاب بلندترین داستان غدیر ، جدا از صراحت در نقل حدیث راوی ذكر منابع آن و شرایط زمانی و مكانی راوی حدیث، توسط نویسنده ی كتاب می باشد.

حجت الاسلام حقانی به بخشی از کتاب بلندترین داستان غدیر اشاره کرد و گفت: در این کتاب آمده است؛«ما اکنون بلندترین روایت از واقعه غدیر را پیش رو داریم که شامل ناگفته‌ های بسیاری از زوایای مختلف آن است. آنچه در این حدیث بلند آمده ثمره سؤالات یک جوان کنجکاو و پرشور ایرانی است که در شهر بزرگ مدائن در محضر صحابی گرانقدر پیامبر صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله حذیفه یمانی مطرح کرده است.

این صحابی دانشمند نیز بعنوان بزرگترین اتمام حجت در عمر خود، بی‌ پرده حقایق زیر خاک مانده غدیر و دشمنانش را بر زبان آورده؛ و مقارن طلوع دوباره خورشیدِ غدیر، زنگارهای بیست و پنج ساله را زدوده است.

جا دارد از دور دست های زمان، از حذیفة بن یمان تشکر نماییم که در سن کهولت و با تحمل زحمت، این داستان بلند را در پاسخ به سؤالات یک جوان ایرانی با تمام جزئیاتش بیان نموده، که هر بخش آن پرونده‌ هایی از گذشته اعتقادی ما را می‌گشاید و آگاهی دو چندان نسبت به آنچه تا کنون درباره آنها می‌ دانسته‌ ایم در صفحات عقیده ما می‌ افزاید.

از آن جوان ایرانی نیز تشکر می‌کنیم که از بین آن جمعیت به خواب رفته در اثر تبلیغات سقیفه، این گونه آگاهانه تاریخ دینش را دنبال کرده است. در حقیقت او بانی شده تا چنین حقایقی از لسان یکی از معتمدترین اصحاب پیامبر صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله بازگو شود و ما پس از هزار و چهارصد سال ثمره شیرین آن را، که به عظمت یک تحقیق تاریخی است، در قلب خود احساس کنیم.»

روابط عمومی مرکز نشر هاجر در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی کتاب «برکه ای بر فلک نازد» اشاره کرد و افزود: ادبیات و به ویژه داستان و قصه (story)، ابزار مناسبی برای نقل وقایع مهم تاریخی است. یکی از مهم ترین و خطیرترین رویدادهای تاریخ بشریت و به ویژه اسلام، واقعه سرنوشت ساز و تعیین کننده غدیر است.

وی ادامه داد: کتاب "برکه ای که بر فلک نازد"، داستانی کوتاه است که از کتاب معروف “اسرار غدیر ” اقتباس شده است و روایتگر ماجرای غدیر و وقایع مرتبط با اعلام جانشینی حضرت علی (ع) توسط پیامبر اسلام است. نویسنده در این کتاب علاوه بر بازنویسی و ترجمه ی واقعه غدیر به داستان، بعضی از فضائل و کرامات مولای متقیان علی (ع) را هم نقل کرده است. کتاب تصویری زنده از فضای غدیر و دارای ده بخش است. این ده بخش سفری معنوی است که از مدینه آغاز و به مدینه ختم می شود. از مدینه تا مکه، از مکه تا غدیر، سه روز کنار برکه و در نهایت از غدیر تا مدینه. زبان ادبی اثر جذابیت آن را صد چندان کرده است.

مخاطب در بخشی از کتاب می خواند؛ «غبار سپیده مکه را زیر غم هجران رسول(ص) می پوشاند. طلوع خورشید نوید خروج پیامبر (ص) را می دهد، و خاک مکه به بدرقۀ آخرین قدوم او می شتابد. کعبه انتهای نگاه آخرینش را از قامت آخرین رسول باز می ستاند، و یکصد و چهل هزار سایه مکه را یکباره ترک می گویند. بیابان بار دیگر دریای مواجی از کاروان را در خود جای می دهد. غبار تنهایی هر لحظه و هر ساعت کعبه را از زیر غربت بیشتری فرو می برد. حرکت کاروان در بستر زمین جریانی روان می یابد. حاجیان غبار خستگی راهِ رفت را از تن نزدوده دوباره در مسیر راه افتاده اند… »

وی در ادامه به لوح کمک آموزشی «تاریخ اسلام/زندگانی امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب(ع) » اشاره کرد و گفت: این اثر دومین جلد از مجموعه آثار تاریخ اسلام است که پس از استقبال خوانندگان از جلد اول، به چاپ رسید. جلد اول این کتاب به زندگانی پیامبر اعظم (ص) و وقایع مهم تاریخ صدر اسلام در قالبی نو می‌پردازد.

حجت الاسلام حقانی ادامه داد: لوح آموزشی تاریخ اسلام 2، زندگانی امام علی(ع) را در 5 برهه زمانی «تولد تا بعثت»، «بعثت تا هجرت»، «هجرت تا رحلت پیامبر(ص)»، «خلافت خلاف» و «خلافت امیرالمومنین» توسط متون کوتاه، مطالب نموداری شده، نقشه، نماد و تصاویر گرافیکی به تصویر کشیده است.

وی به خصوصیات ممتاز این لوح فشرده اشاره کرد و افزود: چکیده‌سازی و قابلیت قرار گرفتن به عنوان لوح آموزشی برای آموزگاران و استادان، وجه تمایز این اثر است. این اثر در 50 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه به همت گروه تاریخ مرکز نشر هاجر تهیه و تنظیم شده است.

مدیر روابط عمومی مرکز نشرهاجر «قهرمان غدیر» را یکی دیگر از کتب این بسته فرهنگی و ویژه کودکان و نوجوانان معرفی کردو بیان داشت: در این کتاب مخاطبین با یک مطالعه می توانند به پاسخ سوالاتی ذیل دست پیدا کنند؛

چرا غدیر خم برای شیعیان روز مهمی است؟

چرا این روز را عید می گیرند؟

اهمیت روز غدیر در چه نکته ای نهفته است؟

ماجرای غدیر خم کی اتفاق افتاد؟

چرا علی ابن ابیطالب (ع) به عنوان امیر مومنان انتخاب شد؟

شایستگی های حضرت علی (ع)در چه چیزهایی خلاصه می شود؟

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه تصریح کرد: کودکان ما باید از خردسالی با حقیقت ماجرای غدیر به خوبی آشنا شوند.کتاب قهرمان غدیر برای آشنایی کودکان با ماموریت بزرگ پیامبر(ص) و رهبری و ولایت امیر مومنان حضرت علی (ع) است.

حجت الاسلام حقانی در ادامه به معرفی کتاب «داستان آفرینش(نخستین خطبه از نهج البلاغه)» اشاره کرد و اظهارداشت: نهج البلاغه، همچون بوستانی پرثمر برای هر یک از مخاطبین خود تحفه ای دارد و هر تشنه ی هدایت و معرفتی را به میزان استعداد و ظرفیت وجودی اش، جرعه ای می نوشاند و سیراب می کند. امام علی (علیه السلام) در نخستین خطبه با بیان استدلال و ارائه ی واقعیات آنچه در هستی از بدو پیدایش رخ داده است، درصدد آگاه کردن مردم و راهنمایی آنان به سوی حقیقت، یعنی شناخت پروردگار و اطاعت و پیروی از فرامین ذات اقدس الهی است.

وی بیان داشت: با نگاهی کلی و اجمالی به مفاهیم خطبه درمی یابیم که امام علی (علیه السلام) از انواع شیوه های پرورش عقلانیت وحیانی در استخراج گنجینه ی خرد مردم بهره جسته است. به عنوان نمونه در شیوه استدلال عینی و منطقی، با ذکر شگفتی خلقت آسمان و زمین، مخاطب خویش را متوجه رابطه دقیق علمی می گرداند که مجموعه ای با چنین نظم پیچیده و دقیق در موجودات عالم، قطعا محتاج ناظم و مدبری است که آن را پدیدآورده و مدیریت می کند. در این خطبه شریف می توان نمونه هایی از براهین حکمی و تمثیلی یافت ولی در میان همه ی این روش ها، برهان استدلال دریافت های شخصی و شهودی امام (علیه السلام) چشمگیرتر و بارزتر است.

وی اضافه کرد: این اثر گرانقدر که با همت موسسه فرهنگی هنری عاشورا تهیه و تنظیم و توسط نشر هاجر در 180 صفحه به چاپ رسیده است به زیبایی داستان آفرینش را با زبان حکمی و تمثیلی ترسیم کرده است.

مدیر روابط عمومی مرکز نشرهاجر در ادامه به 56امین اثر از منشورات سرمه سعادت با عنوان «حقوق اهل بیت علیهم السلام» اشاره کرد و گفت: حقوق اهل بیت علیهم السلام یکی از مهمترین مسائل تأثیرگذار مورد تأکیدقرآن و رسول اکرم (ص)، در حوزه اندیشه و عمل انسان است. چون نقش رهبری و هدایتی ایشان، باعث وضع این حقوق بوده، منشأ و خاستگاه این حقوق همان حق الله و معرفت و رعایت این حقوق، در واقع معرفت و رعایت حق الله است و از همان زمان پیامبر اکرم مطرح بوده است و در قرآن کریم نیز آیات بسیاری در این جهت نازل شده است و پیامبر در طول عمر مبارک با قول و فعلشان، بارها این حقوق را متذکر و به تفصیل بیان فرمودند.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه بیان داشت: مسأله ای که اهمیت انجام تحقیق درباره موضوع حقوق اهل بیت را دو چندان میکند جایگاه مهم اعتقادی این مسأله است. شناخت حقوق فردی اهل بیت مثل معرفت، محبت، سلام و صلوات، توسل و... ما را با ابعاد وجودی و شخصیت ایشان آشنا کرده و راه و ادب ارتباط با آنها را به ما می آموزد و شناخت حقوق مالی و سیاسی اجتماعی اهل بیت (ع) مثل خمس و صله و امامت و ولایت، تقدیم و الگو بودن، مرجعیت علمی ایشان، باعث پیشرفت جوامع انسانی اسلامی، مخصوصا وحدت بین مسلمانان و کسب دوباره عزت اسلامی در عصر کنونی خواهد شد و در نهایت با رعایت هر چه بیشتر این حقوق، هدف آفرینش که همان عبودیت است محقق خواهد شد.

حجت الاسلام حقانی در پایان تصریح کرد: در این طرح ویژه به تمامی عزیزانی که تا23 مردادماه در فروشگاه مرکزی مرکز نشرهاجر به نشانی قم بلوار معلم، مجتمع ناشران، طبقه1 واحد 114 مراجعه کنند 30 درصد تخفیف و به سادات معظم 35درصد تخفیف داده خواهد شد.

علاقه مندان می توانند جهت سفارش کتب ویژه این طرح به نشانی https://b2n.ir/645539 و یا به نشانی فروشگاه دیجیتالی مرکز نشر هاجر(ناشر تخصصی کتاب های زن و خانواده) به نشانی http://hajarpub.ir/ مراجعه کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد