hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه لواشک هلو

طرز تهیه لواشک هلو

در این مطلب قصد داریم روش تهیه لواشک هلو را به شما عزیزان آموزش دهیم.

لواشک هلو از دسته لواشک‌های خوشمزه‌ای است که طرفداران زیادی دارد. طعم ملس این لواشک باعث شده تا طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند.
بهترین زمان برای تهیه لواشک، فصل تابستان است. چون در فصل تابستان میوه‌ها به فراوانی وجود دارد و بهترین زمان برای تهیه لواشک می‌باشد.
هلو یکی از میوه‌های خوش‌عطر و طعم تابستانی است که گزینه مناسبی برای تهیه یک لواشک با طعم ملس است.
استفاده از میوه‌های فاسد و گندیده و غیربهداشتی و غیر استاندارد بودن لواشک‌های بازاری باعث شده که فرد خودش بخواهد در خانه لواشک تهیه کند.
برای تهیه این لواشک خوشمزه، ابتدا هلو‌ها را بشویید و صبر کنید تا خشک شوند. بعد از خشک شدن هلو‌ها را به قسمت‌های مساوی تقسیم کنید.

برای خوش طعم‌تر شدن این لواشک می‌توانید در کنار هلو از شلیل هم استفاده کنید. هلو‌های خرد شده را در قابلمه ریخته و آب بر روی آن بریزید و روی حرارت قرار دهید و منتظر بمانید تا هلو و شلیل‌ها کاملاً پخته شده و آب آن‌ها کم شود.
هلو میوه‌ای شیرین می‌باشد برخی از افراد طعم ترش لواشک را دوست دارند، برای ملس کردن این لواشک می‌توانید مقدار خیلی کمی رب انار اضافه کنید تا خوش طعم‌تر شود. آب نارنج، رب نارنج، رب آلوچه یا رب آلو نیز برای تهیه لواشک‌های ترش و ملس استفاده می‌شوند.
بعد از له شدن هلو و شلیل، آن‌ها را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید تا کاملاً به شکل پوره در آیند. سینی را چرب کنید یا درون سینی مورد نظر پلاستیک بگذارید. این کار کمک می‌کند که لواشک به راحتی از سینی جدا شود و به شکل یک دست قابل استفاده شود.
بعد این مواد را که داخل سینی ریختید، سینی را در فضای بیرون و زیر نور آفتاب قرار دهید. در این صورت به مدت دو روز باید صبر کنید.
نکات مهم:
توجه داشته باشید که لواشک بیشتر از دو روز در معرض آفتاب نباشد تا بیش از اندازه خشک نشود. لواشک را تکه تکه کرده و داخل فریزر یا یخچال نگه داری کنید.
همچنین برای طعم دار شدن بیشتر لواشک می‌توانید از نمک، تمبر هندی، جوهر لیمو و… استفاده کنید. البته اضافه‌کردن نمک به لواشک امری کاملا سلیقه‌ای است. بعضی افراد طعم خود میوه را ترجیح می‌دهند و به لواشک نمک نمی‌زنند، اما بعضی افراد نیر طعم لواشک را با نمک ترجیح می‌دهند.
توجه کنید که خیلی هم به لواشک، نمک اضافه نکنید، چون که پوره میوه، پس از تبخیر و خشک‌شدن، شور‌تر از قبل خواهد بود.
هلو میوه‌ای شیرین می‌باشد برخی از افراد طعم ترش لواشک را دوست دارند، برای ملس کردن این لواشک می‌توانید مقدار خیلی کمی رب انار اضافه کنید تا خوش طعم‌تر شود. آب نارنج، رب نارنج، رب آلوچه یا رب آلو نیز برای تهیه لواشک‌های ترش و ملس استفاده می‌شوند.
همان طور که گفتیم می‌توانید از تمبر هندی هم استفاده کنید. تمبر هندی، یک چاشنی ترش فوق‌العاده خوشمزه است و اگر جزو طرفداران لواشک‌های ترش باشید می‌توانید با اضافه‌کردن تمبر هندی به میزان لازم، یک لواشک خانگی ترش و هوس‌انگیز تهیه کنید.
بعضی افراد برای ترش‌ترشدن لواشک، به آن جوهر لیمو اضافه می‌کنند، ولی بهتر است این کار را انجام ندهید زیرا؛ جوهر لیمو یک ماده شیمیایی است و مواد شیمیایی نیز عوارض خاص خود را دارند پس تا جایی که ممکن است، از مواد و چاشنی‌های ترش طبیعی استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که برای آماده شدن سریع لواشک می‌توانید از فر برای خشک کردن استفاده کنید.
می‌توانید این لواشک خوش طعم را با زرد آلو هم تهیه کنید. sexe24.ch

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد