hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > دریافت شهریه هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی خلاف مقررات است؛ صدور احکام مدیران متخلف به زودی

دریافت شهریه هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی خلاف مقررات است؛ صدور احکام مدیران متخلف به زودی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه دریافت شهریه هنگام ثبت‌نام مدارس دولتی خلاف مقررات است، گفت: از آغاز ثبت‌نام تاکنون مدارس ۷ مدیر متخلف مدارس دولتی که تقاضای وجه کردند به هیات معرفی شدند و احکام آنها به زودی صادر می‌شود.

محمد اعتدادی در بازدید از دفتر این خبرگزاری، با اشاره به دغدغه خانواده‌ها بابت پرداخت شهریه مدارس، اظهار داشت: دریافت شهریه از والدین هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی خلاف مقررات و سیاست‌های آموزش و پرورش است.

وی افزود: به مدیران مدارس دولتی تاکید شده هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان از دریافت هرگونه وجه به غیر از هزینه کتاب و بیمه دانش‌آموزی از والدین خودداری کنند.


پرداخت شهریه مدارس دولتی اجباری نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه پرداخت شهریه اجباری نیست، گفت: در صورتی که والدین به صورت داوطلبانه خواهان مشارکت در پرداخت هزینه‌های مدرسه باشند، این پرداخت وجه باید بعد از بازگشایی مدارس و تشکیل انجمن اولیا و مربیان باشد و هنگام ثبت‌نام هیچ مبلغی نباید پرداخت شود.

وی تصریح کرد: دغدغه مردم برای پرداخت شهریه هنگام ثبت‌نام، دغدغه ما هم هست و به مدیران توصیه شده که امر ثبت‌نام با آرامش پیش برود و والدین فقط نگران ثبت‌نام فرزندشان باشند و مسائل مالی هیچ‌گونه مشکلی را برای خانواده‌ها پیش نیاورد.

اعتدادی ادامه داد: از خانواده‌ها می‌خواهیم اگر مدیری در هر مرکز آموزشی دولتی تقاضای وجه شهریه برای ثبت‌نام دانش‌آموز داشت به صورت موردی به آموزش و پرورش گزارش کنند.

وی با اشاره به معرفی مدیران متخلف به هیات رسیدگی به تخلفات اداری، اظهار داشت: از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان در تیر‌ماه تا‌کنون 7 مدیر متخلف که تقاضای وجه هنگام ثبت نام کردند به هیات معرفی شدند و احکام آنها به زودی صادر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: همانطور که سلامت دانش‌آموزان برای ما حائز اهمیت است، فکر و نگرانی مردم هنگام ثبت‌نام فرزندانشان نیز برای ما دغدغه است و نمی‌خواهیم خانواده‌ها نگرانی بابت شهریه مدارس دولتی داشته باشند.

ثبت‌نام پایه‌های اول، هفتم و دهم حضوری است

وی افزود: والدین برای ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول، هفتم و دهم باید به صورت حضوری به مدارس مراجعه کنند.

اعتدادی با بیان اینکه برای ثبت‌نام میان پایه نیازی به مراجعه حضوری به مدارس نیست، گفت: فقط خانواده‌هایی که قصد تغییر مدرسه فرزندانشان را دارند باید به مدرسه جدید مراجعه کنند و نیازی به مراجعه همه والدین به مدارس در شرایط فعلی نیست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد