hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند

۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند، گفت: ویروس در دزفول در حال چرخش است از این رو رعایت ضوابط بهداشتی ضروری است.

یوسف پریدار اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند که این آمار در زمان پیک حدود ۲۲۰ بیمار بستری بود. لذا تعداد بستری‌های کرونایی در حوزه این دانشگاه کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: در پی کاهش آمار بستری‌ها، چهار بخش از ۱۰ بخشی که در بیمارستان گنجویان به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته بود، تعطیل شدند اما ۶ بخش همچنان فعال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص اعلام وضعیت سفید در خوزستان، توضیح داد: مبنای اعلام رنگ‌بندی در شهرستان‌های کشور بر اساس تعداد بیمارانی است که به طور متوسط در بازه زمانی دو هفته اخیر نسبت به هر صد هزار نفر جمعیت در بیمارستان بستری می‌شوند که بر این اساس بیش از ۳ نفر بستری به ازای هر صد هزار نفر جمعیت به معنای قرمز بودن وضعیت هر شهرستان است.

پریدار اضافه کرد: بالاترین آمار بستری‌های کرونایی در دزفول ظرف ۱۰ روز اخیر ۲.۸ به ازای هر صد هزار نفر جمعیت بوده است. بنابراین طبق تعریف مذکور چون این آمار زیر ۳ نفر است، وضعیت شهرستان سفید است اما تمام اطلاعات بیماری از روی رنگ‌بندی تعریف نمی‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ما برای ارزیابی وضعیت، میزان چگالی یعنی تعداد تست‌های مثبت به ازای هر صد تست است. در حال حاضر چگالی تست‌های مثبت در دزفول حدود ۳۰ درصد است. بنابراین وقتی چگالی ۳۰ درصد باشد یعنی ویروس در حال چرخش است و تا زمانی که این میزان چگالی به ۱۵ تا ۱۰ درصد نرسد نباید شرایط را مطلوب تصور کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: همچنین برخی شهرستان‌ها نظیر قم که یک پیک را گذرانده بودند مجدداً دچار وضعیت قرمز شده‌اند. پس عبور یک شهرستان از پیک به معنای مصون شدن آن منطقه نیست و ویروس همچنان خواهد چرخید.

پریدار به دیگر شاخص‌های ارزیابی وضعیت کرونایی شهرستان اشاره کرد و گفت: مجموع بیماران کووید – ۱۹ مثبتی که در شهرستان کشف کرده‌ایم به علاوه ضرایبی که برای بیماران کشف نشده اعمال می‌کنیم نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مردم دزفول هنوز مبتلا نشده‌اند و در معرض خطر هستند.

وی تأکید کرد: تمام این شاخص‌ها و حقایق را که کنار یکدیگر بگذاریم به این نتیجه می رسیم که خطر همچنان به صورت جدی وجود دارد و اگر ضوابط و موازین بهداشتی رعایت نشود و یا نسبت به آنها کم‌توجهی صورت بگیرد این بیماری گسترش می‌یابد و یک پیک سنگین‌تر رخ خواهد داد. لذا اعلام وضعیت سفید در استان به معنای کنترل کرونا نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نبود پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان و نبود تست گیری از افراد را تکذیب کرد و گفت: روز گذشته ۱۰ بیمار در بیمارستان گنجویان پذیرش شدند.

پریدار ادامه داد: تا چندی پیش بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت میزان نمونه‌گیری کرونا در دزفول افزایش چشمگیری داشت اما در حال حاضر بر اساس دستورالعمل این وزارت خانه تغییراتی در ضوابط تست گیری حاصل شده و میزان تست‌ها کاهش یافته است اما اینکه به طور کلی تست گرفته نمی‌شود کذب است، به عنوان مثال روز گذشته ۵۲ تست کرونا در دزفول گرفته شد که از این میزان، ۲۶ تست مورد مثبت اعلام شد.

وی در پایان بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سه شهرستان دزفول، شوش و گتوند تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول هستند و بیمارستان بزرگ دزفول محل بستری بیماران مبتلا به کرونای این سه شهرستان است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد