hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جولان کرونا در ایلام/وقتی به آمارها توجه نمی شود

جولان کرونا در ایلام/وقتی به آمارها توجه نمی شود

-در حالی که هر روز آمار افراد مبتلا به کرونا در استان ایلام افزایش می یابد، متاسفانه رعایت مسائل بهداشتی مثل ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی در بین مردم کمتر می شود.
بیش از یک ماه است وضعیت استان ایلام در مسئله کرونا قرمز شده و همچنان این وضعیت در استان ادامه دارد، در استان ۶۰۰ هزار نفری استان تاکنون بیش از شش هزار و ۲۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده و میزان افراد فوت شده به ۱۷۴ نفر رسیده است.
با نگاهی به وضعیت بازار، اصناف مختلف در استان ایلام می‌توان عدم رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی در استان و ماسک نزدن بیشتر افراد را مشاهده کرد.
رفتن به پارک‌ها و حضور در اجتماعات مثل مراسم عزا و عروسی در استان هم بسیار پررنگ است، بسیاری از مردم استان هنوز کرونا را قبول ندارند و همین مسئله باعث افزایش آمار استان شده است.
آمار مثبت کرونا در استان معمولاً هر روز بالای ۶۰ نفر است که البته میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان نیز به صورت روزانه در استان وجود دارد.
کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در استان ایلام نیز به وضعیت حاد کرونا در استان اضافه شده، با این اوصاف متاسفانه مسئله رعایت فاصله گذاری از جانب مردم در امکان مختلف خیلی کمتر رعایت می‌شود.
آخرین وضعیت آماری استان در بحث کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تمام فوتی‌های مربوط به ایام شیوع بیماری کرونا در سطح استا ن ۱۷۴ مورد بوده است.
محمد کریمیان بیان کرد: ۵۵ درصد از افراد مبتلا به کرونا در استان ایلام را مردان و ۴۵ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه طبق آمارهای ۵۸ درصد فوتی‌ها را مردان و ۴۲ درصد آنان بانوان بوده‌اند، افزود: از نظر سنی نیز بیشترین گروه سنی مبتلایان به کرونا بین ۲۰ تا ۴۹ سال و میانگین سنی مبتلایان ۴۵.۲ سال بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: بیشترین گروه سنی بین در بین مبتلایان بین ۵۰ تا ۷۹ سال و میانگین سنی فوتی‌ها ۶۷.۱ سال است که معادل میانگین کشوری است.
وی گفت: ۱۹ درصد مبتلایان به کرونا و ۸۶ درصد از فوت شدگان در سطح استان حداقل دارای یک بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
آمار استان از تیرماه افزایشی بوده است
وی با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در استان ایلام در تیرماه به اوج خود رسید، گفت: در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا نسبت به تیرماه در حال کاهش است اما کماکان باید ضمن اجرای پروتکل‌های بهداشتی، مراقبت کنیم که دوباره وارد فاز پیک بیماری نشویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: روند تمامی موارد مشکوک، مثبت، بستری و فوتی در استان تا تیرماه روندی معمول داشته اما از تیرماه این آمار بسیار پیش‌رونده بوده است.

کریمیان تصریح کرد: بیشترین موارد ابتلا به ترتیب در بین افراد بدون شغل، زنان خانه‌دار، مشاغل آزاد و کارمندان و بیشترین میزان فوتی‌ها نیز مربوط به سالمندان و زنان خانه دار بوده است.
وی گفت: کل مبتلایان شاغل در استان تعداد یک هزار و ۴۸۸ نفر بوده که از این تعداد ادارات، بانک‌ها و شرکت‌ها تعداد ۸۳۱ نفر، در حوزه بهداشت ۲۶۰ نفر و در حوزه درمان نیز ۳۹۷ نفر به بیماری مبتلا شده‌اند.
تجمعات در استان بسیار نگران کننده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز اظهار کرد: یکی از معضلات استان در بحث کرونا، برگزاری تجمعات است، متاسفانه هرروز شاهد برگزاری مراسم عروسی و عزا با تشییع جنازه‌های پرجمعیت هستیم که زنگ خطری است و برخی شهروندان به آن توجه نمی‌کنند.
جمیل صادقی فر بیان کرد: متأسفانه کماکان رعایت فاصله گذاری در اجتماعات و اجتناب از شکل گیری و حضور در تجمعات کماکان وضعیت خوبی ندارد.
وی افزود: بر اساس آمارهای کشوری و استانی مراسم عروسی، عزا و مسافرت‌ها سه محیط تاثیرگذار در ابتلا به این بیماری هستند.
وی با اشاره به اینکه در طول چهار هفته‌ای که محدودیت‌ها در استان اعمال شده‌اند، به طور میانگین بیش از ۷۰ درصد مردم در فضاهای مختلف از ماسک استفاده می‌کنند، گفت: امیدواریم ۳۰ درصد دیگر هم اضافه شوند و این رفتار تداوم داشته باشد.
صادقی فر اضافه کرد: آینده بسیار خطرناکی در پیش داریم چرا که پیش بینی می‌شود مانند هر سال تعداد بسیاری از مردم به سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبتلا شوند و کرونا نیز در فصل سرما جولان دهد.
در حال حاضر وضعیت همه شهرستان‌های استان ایلام قرمز است و محدویت‌های کرونا هم باعث نشده حضور مردم در اجتماعات کمتر شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد