hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > بازی بزرگان!

بازی بزرگان!

استقلال و السد از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.
استقلال و السد از ساعت ۲۰:۳۰ امشب در دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. دیداری که نه فقط برای دو تیم، بلکه برای فوتبال آسیا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و به نوعی بازی بزرگان محسوب می‌شود. در همین خصوص، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی این مسابقه و مقایسه بازیکنان اصلی دو تیم داشت که در آن آمده است: «استقلال امیدوار است برای دومین بار در تاریخ خود به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یابد. السد و استقلال در مرحله پلی‌آف فصل گذشته به مصاف هم رفتند که استقلال با حذف السد در ضربات پنالتی، به مرحله گروهی رسید. هر دو باشگاه تاکنون جام قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا را بالای سر برده‌اند. السد در سال ۱۹۸۹ و استقلال در سال بعد، به قهرمانی بازی‌ها رسید. پس از تغییر فرمت بازی‌ها به لیگ قهرمانان آسیا، بهترین عملکرد استقلال، صعود به نیمه نهایی در سال ۲۰۱۳ بود. در حالی که السد با قهرمانی در سال ۲۰۱۱، آخرین قهرمان غرب آسیا بوده است.»
پس از جدایی تیام و سرور جپاروف، استقلال مرتضی تبریزی و طارق همام را جایگزین این دو بازیکن کرد، اما هافبک خلاق این تیم یعنی فرشید اسماعیلی بازیکنی است که نقش اصلی را در حملات استقلال ایفا می‌کند. السد قطر هم با رقیب استقلال، یعنی پرسپولیس همگروه بود. با وجود به ثمر رساندن ۱۱ گل و داشتن بهترین خط حمله در گروه، پس از شکست مقابل پرسپولیس در تهران، در رتبه دوم جدول جای گرفت. ستاره این تیم ژاوی است که حتی در ۳۸ سالگی، بر تسلطش بر میانه زمین ادامه می‌دهد. ضمن اینکه السد گابی فرناندز کاپیتان سابق اتلتیکومادرید را هم با قراردادی دوساله به خدمت گرفته است.
استقلال پس از باخت مقابل پارس جنوبی، در بازی با فولاد هم به تساوی بدون گل رسید اما امیدوار است در این بازی به پیروزی برسد تا در بازی برگشت که در دوحه برگزار می‌شود، دچار مشکل نشود. وینفرد شفر، سرمربی استقلال درخصوص این بازی گفت: «السد تیمی نیست که مقابل پرسپولیس بازی کرد. آنها یک بازیکن از اتلتیکو مادرید و یک بازیکن از کره جنوبی گرفته‌اند اما برای کسب نتیجه خوب همه باید برای هم بجنگیم تا به برد برسیم. مطمئن هستم تیم ما می‌داند چه کاری باید انجام بدهد. نکته مهم این است که استادیوم پر از تماشاگر باشد.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد