hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شفافیت در معاملات دولتی، از مزایای استفاده از سامانه ستاد در منطقه 4 است

شفافیت در معاملات دولتی، از مزایای استفاده از سامانه ستاد در منطقه 4 است

مدیر منطقه چهار عملیات انتقال گاز از به‌کارگیری سامانه تدارکات الکترونیکی دولت«ستاد» در این منطقه خبر داد.

مشهد رویداد امروز-محمد کامل در حاشیه نشست آموزشی این نرم افزار در حوزه خرید كالا و انجام فرآيند مزایدها با اشاره به تصويب نامه هيأت محترم وزيران در خصوص الزام به انجام كليه معاملات دستگاههاي اجرايي در سامانه تداركات الكترونيكي دولت " ستاد " و ابلاغ  وزارت نفت به كليه شركتهاي تابعه، اظهار کرد: در راستاي سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي، ايجاد شفافيت مالي، مبارزه با فساد و برقراري محيط رقابت پذير سالم و عدالت اقتصادي در كليه معاملات اعم از خريد، مناقصه و مزايده، اين سامانه کمک می‌کند تا تمام معاملات دولتی به ‌صورت الکترونیکي در ساملنه مذكور درج شود نيازهاي سازمان از طريق اين درگاه تأمين گردد. لذا این منطقه به عنوان یک منطقه پیشرو در سطح شرکت انتقال گاز و حتی در سطح سازمانهای هم رده استانی، با اتكا به پتانسيل سازماني و توانمندی پرسنل خدوم خود توانسته است با اتصال به این سامانه گام مهمی در ارتقای سلامت اداری خود بردارد. 

در مناقصات و مزایده‌هاي دولتی، تأمین‌کنندگان کالا و خدمات مي توانند بدون واسطه انسانی تمام جزئیات فعالیت خود را در سامانه مذكور ثبت کنند و از رعایت عدالت در این معاملات و واگذاری‌ها به بخش خصوصی مطلع گردند. 

مدیر منطقه 4 تصریح کرد: براساس تصمیمات کلانی که در حوزه حمایت از تولید داخلی گرفته ‌شده، قرار است همه دستگاه‌های حاکمیتی نیازهای خود را از کالاهای ایرانی تأمین کنند ازآنجاکه در این سامانه کلیه خریدها و تأمین مایحتاج دستگاه‌های اداری ثبت خواهد شد و اولویت‌ها در آن با کالای تولید داخل است که موجب می‌شود حجم بالایی از نیازهای دستگاه‌های اجرايي خرید ایرانی انجام دهند.

مهندس كامل ادامه داد: از طرفی دیگر با در نظر گرفتن این‌که تمام تراکنش‌ها در سامانه ستاد ثبت می‌شود نهادهای نظارتی مانند: سازمان بازرسی کل کشور، ديوان محاسبات كشور مي توانند در راستاي وظايف قانوني و نظارتي خود فرآيند برگزاري الكترونيكي مناقصات و مزايده‌ها را بطور بر خط مورد نظارت قرارداده و گزارش هاي لازم را دريافت نمايند. همچنين با ايجاد زير ساخت‌ها و دسترسي هاي لازم، حسابرسان سازماني نيز می‌توانند تمام موارد را بررسی و رسیدگی کنند.

گفتنی است سامانه تدارکات الکترونیکی دولت «ستاد»، به دستگاه های اجرایی این توانایی را می دهد که تمام مراحل معامله از زمان ثبت درخواست تا تبادل وجه را در یک سیستمیکپارچه و استاندارد، منطبق با قوانين و مقررات انجام دهند و از این رو منطقه 4 عملیات انتقال گاز به عنوان اولین مجموعه در صنعت نفت و گاز  در سطح استان خراسان بزرگ، موفق به اجرایی نمودن این سامانه از سال 1398 گرديده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد