hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تغییر وضعیت کرونایی فارس از قرمز به زرد

تغییر وضعیت کرونایی فارس از قرمز به زرد

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از خروج این استان از وضعیت قرمز به هشدار در پی کاهش تعداد مبتلایان مثبت بستری‌ شده در بیمارستان‌ها، خبر داد.
عبدالرضا قاسمپور سه‌شنبه ۱۴ مرداد در جلسه ستاد استانی کرونا، بیان کرد: تا پایان خرداد شاهد بهترین شرایط کرونایی در فارس میان استان‌های کشور به لحاظ ابتلا، بستری و فوتی به دلیل تمهیدات کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم بودیم.
او ادامه داد: رعایت مردم در پایان اردیبهشت و خرداد ضعیف تر شد و تیرماه شاهد آثار منفی برگزاری مراسم و تجمعات و دورهمی‌ها و کاهش سطح حساسیت شهروندان، بودیم.
معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: با دستور استاندار و پس از افزایش شمار مبتلایان، تمهیداتی اعمال و در تیرماه محدودیت‌هایی در دستور کار قرار گرفت و آثار مثبت این اقدامات را تا پایان مردادماه و با کاهش تعداد ورودی مبتلایان خواهیم دید.
قاسمپور همچنین با اشاره به انجام ۳۰ هزار بازرسی در فارس در راستای مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، بیان کرد: ٢٧٢ واحد متخلف در این بازرسی‌ها تعطیل و ۴۱۲  مورد اخطار دریافت کرده‌اند.
او با بیان اینکه عملکرد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات فارس افزایش یافته است، عنوان کرد: کارگروه تبلیغات اسلامی در سطح استان برای برگزاری مراسم عزادارای محرم راه‌اندازی شده و جلسات مربوطه را برگزار کرده‌ایم و امروز در این جلسه تصمیم نهایی با حضور استاندار اتخاذ خواهد شد. مدیران دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر در این باره مصاحبه‌ای در خصوص برگزار شدن یا نشدن مراسم اربعین امسال نداشته باشند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بر تداوم رعایت الزامات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در استان به صورت دقیق تاکید کرد و از اجرای مرحله دوم کمک‌های مومنانه در فارس خبر داد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد