hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستیم/لزوم راه‌اندازی یگان ویژه حاشیه شهرها

به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستیم/لزوم راه‌اندازی یگان ویژه حاشیه شهرها

شهردار کرمان گفت: باید بحث حاشیه نشینی را از ریشه حل کرد. نابسامانی ها در حوزه های اقتصادی و معشیتی مردم ریشه در ایجاد پدیده حاشیه نشینی دارد و مشکلات اقتصادی مردم به صورت خود به خود باعث ایجاد این پدیده در شهرهای بزرگ شده است.
"سیدمهران عالم زاده" صبح امروز سه شنبه ۱۴ مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به روند مبارزه با حاشیه نشینی در شهر کرمان اظهار کرد: روند مبارزه با حاشیه نشینی در یک پروسه زمانی صورت گرفته که گاها در برخی از مقاطع درست انجام شده اما در مجموع به نظر می رسد روند مبارزه با حاشیه نشینی موفق نبوده است.
وی به دلایل این عدم موفقیت اشاره کرد و گفت: باید بحث حاشیه نشینی را از ریشه حل کرد. نابسامانی ها در حوزه های اقتصادی و معشیتی مردم ریشه در ایجاد پدیده حاشیه نشینی دارد و مشکلات اقتصادی مردم به صورت خود به خود باعث ایجاد این پدیده در شهرهای بزرگ شده است.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه در اجرای طرح مبارزه با حاشیه نشینی صرفا در حال پاک کردن صورت مسئله هستیم اظهار کرد: با اجرای چنین طرح هایی بدون حل ریشه این معضل، تنها افراد حاضر در مناطق حاشیه شهرها را یک مکان به مکان دیگر جابجا خواهیم کرد.
وی با تاکید بر اینکه حاشیه نشینی یک پروسه بیمارگونه ای است که بعضا با اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولین، به این پدیده رسمیت داده ایم اظهار کرد: به نظر می رسد کل راه را اشتباه رفته ایم و گاها به دنبال آن بوده که به این موضوع صرفا رسمیت دهیم.
عالم زاده با پیشنهاد اقداماتی که در این راستا باید صورت گیرد: معتقدیم در این مسیر باید سه اقدام تخریب، اسکان موقت و توانمندسازی را به صورت موازی اجرایی کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید بدون مماشات با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کرد اظهار کرد: علاوه بر برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز باید اسکان موقت و توانمند سازی این افراد را در دستور کار قرار داده تا بتوانیم این افراد را به صورتی وارد محدوده شهر کنیم.
شهردار کرمان با تاکید بر اینکه برخورد قانونی اگر ضعیف باشد نمی توان اقدامات موثری را انجام دهیم اظهار کرد: برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز باید توسط یگان های ویژه در حاشیه شهرها صورت گیرد که در این راستا پیشنهاد می شود با مشارکت نهادهای مربوطه با این حوزه، چنین یگان هایی را راه اندازی کرده که بتوانیم با موارد غیرقانونی ساخت و ساز برخورد کنیم.
وی با اشاره با اینکه ۶ برابر مساحت شهر کرمان، محدوده حریم شهر را داریم اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهرداری کرمان با کمبود نیرو و امکانات روبرو هستیم نیاز است گشت های ویژه ای تشکیل شود که بتوانند کل این محدوده را پوشش و اجازه ساخت و سازهای غیرمجاز را ندهند.
شهردار کرمان درباره برنامه های شهرداری در این راستا نیز گفت: گشت های اجراییات مرتبا در سطح شهر در حال گشت زنی و برخورد با متخلفان هستند اما متاسفانه امکانات ما بسیار کم بوده و حتی در ۳ سال گذشته نیز مجوز گرفتن نیرو را نداشته بنابراین تا حدودی با مضیغه روبرو هستیم.
وی با انتقاد از عدم اجرایی شدن احکام تخریب به دلایل مختلف اظهار کرد: بالغ بر ۴۰۰ حکم تخریب توسط شهرداری صادر شده است که متاسفانه تعدادی از آنها اجرا نشده است و این عدم اجرایی شدن احکام سبب شده برخوردهای ما بازدارندگی لازم را نداشته باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد