hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خواب بازار تریکو در اصفهان/ اجناس خرازی وارداتی است

خواب بازار تریکو در اصفهان/ اجناس خرازی وارداتی است

نایب رئیس اتحادیه خرازی و تریکو اصفهان با اشاره به خواب بازار تریکو در اصفهان، گفت: واردکنندگان ناچار به واردات اجناس خزاری با نرخ دلار آزاد هستند و در حال حاضر دکمه نسبت به دو سال گذشته تا ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.
حسین چیت ساز با اشاره به اینکه ۱۲ رسته تحت پوشش این اتحادیه قرار دارند، اظهار کرد: حیطه فعالیت اعضای این اتحادیه در حوزه توزیع است و به طور عمده اتحادیه پوشاک در حوزه تولید لباس و دوخت فعالیت می کند. البته محصولات تریکو و هر محصولی همچون جوراب، زیرپوش و ... که بافت می شود در رسته اتحادیه تریکو و خرازی است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در تامین مواد اولیه تولیدات تریکو وضعیت خوبی نداریم، تاکید کرد: به دلیل شرایط اقتصادی و تداوم شیوع کرونا، بسیاری از واحدهای تولید تریکو در آستانه تعطیلی هستند و برخی دیگر به دلیل ارتزاق کارگرانشان همچنان فعال هستند.
نایب رئیس اتحادیه خرازی و تریکو اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در تامین مواد اولیه محصولات تریکو در کشور با کمبود مواجه هستیم، گفت: متاسفانه در پروسه تولید محصولات تریکو از زمانی که نخ گرفته می شود تا بافت، رنگ و تبدیل آن به محصول نهایی و سپس وارد شدن آن به بازار با رکود مواجه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه خرید مواد اولیه محصولات تریکو همانند طلا، گران و کمیاب است، تصریح کرد: تا زمانی که این مواد تبدیل به محصول شود با توجه به رکود بازار، در فروش با مشکل مواجه هستیم.
چیت ساز با اشاره به خواب تولید محصولات تریکو از زمان تولید تا فروش، تاکید کرد: تولیدکنندگان این رسته در مدت ۶ ماهه از تبدیل نخ به محصول تریکو با توجه به خواب کار، همواره با کمبود نقدینگی روبرو هستند، از سوی دیگر فروشگاه ها نیز با توجه به رکود بازار حاضر به خرید نقدی نیستند که در این شرایط تولیدکنندگان تریکو تا مدتی با خواب سرمایه مواجه می شوند.
وی با اشاره به اینکه مواد اولیه تولید جوراب در کشور وارداتی است، توضیح داد: به عنوان مثال دوک نخ جوراب از کشورهای هند، چین و ... وارد کشور می شود، افزود: به عنوان مثال قیمت یک جین جوراب باکیفیت نسبت به سال گذشته با افزایش دو برابری به ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.
نایب رئیس اتحادیه خرازی و تریکو اصفهان تصریح کرد: متاسفانه وضعیت اقتصادی خانواده ها امروز به گونه ای است که خرید اجناس تریکو را از سبد هزینه های خود حذف کرده و تنها تمایل به خرید ارزاق خود دارند.
وی همچنین با اشاره به اینکه ۸۰ درصد محصولات خرازی در بازار همچون زیپ، دکمه، کش، مغزی لباس و .... وارداتی است، تصریح کرد: واردکنندگان ناچار به واردات محصولات خزاری با نرخ دلار آزاد هستند و در حال حاضر دکمه نسبت به دو سال گذشته تا ۲۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است.
چیت ساز یکی از دلایل افزایش هزینه های خیاطان را گران شدن محصولات خرازی همچون دکمه و نخ، زیپ و ... عنوان کرد و گفت: متاسفانه شرایط اقتصادی و کرونا بر حضور خیاطان برای خرید محصولات خزاری و خیاطی تاثیر بسیاری گذاشته و حتی برخی مغازه ها در روز هیچ فروشی ندارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد