hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نصب سایبان‌ در حرم رضوی؛ مطالبه چندین ساله زائران که پاسخ داده شد

نصب سایبان‌ در حرم رضوی؛ مطالبه چندین ساله زائران که پاسخ داده شد

فعالیت عمرانی و رفاهی برای زائران و مجاوران حرم رضوی هیچگاه تعطیل‌بردار نیست و حتی در همین شرایط شیوع ویروس کرونا نیز این اقدامات حتی به صورت مضاعف در حال پیگیری است.
مشهد رویداد امروز-بخش زیادی از اقداماتی که در اماکن متبرکه حرم منور رضوی صورت می‌گیرد در راستای افزایش تمدد خاطر زائران است تا تجربه زیارتی عارفانه و ناب را در حرم رضوی داشته باشند.
در این راستا نخستین فاز عملیات اجرایی نصب سایبان‌ها در صحن‌های اصلی حرم مطهر رضوی آغاز شده؛ اقدامی که قطعا قدمی مثبت به ویژه در این شرایط کرونایی است و زائران حاضر در حرم منور رضوی دیگر نیازی به جابجایی مداوم ندارند و می‌توانند با فاصله‌گذاری مناسب در سایه این سایبان‌ها به زیارت بپردازند. 
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در همین زمینه از افزایش نصب سایبان‌ها در صحن‌های حرم مطهر رضوی خبر داده و عنوان نموده: «یکی از مطالبات اصلی زائران حرم مطهر رضوی از گذشته تاکنون به ویژه در ‌ایام تابستان، ایجاد سایبان‌هایی به منظور حفظ رفاه حال ایشان جهت استفاده از صحن‌های حرم مطهر در روزهای گرم سال بوده است.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داده که با مطالعات انجام شده و بررسی نمونه‌های مختلف داخل و خارج از کشور، تلاش شد به این مطالبه به حق زائران جامۀ عمل پوشانده و سعی شود سایبان‌هایی طراحی شوند که با در نظر گرفتن جمیع جوانب و حفظ معماری حرم مطهر، تهیه آنها از سرعت، کیفیت و کارآیی لازم برخوردار باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین مروی می‌گوید: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های حضور زائران در رواق‌های مسقّف، تمام تلاش خادمان زائران این بوده و است که در کنار رعایت کامل اصول و فراهم سازی امکانات بهداشتی به منظور حفظ سلامتی زائران، از فکر ایجاد آسایش و رفاه حال بیشتر ایشان در حد مقدورات غافل نبوده و بحمدلله، نخستین فاز عملیات اجرایی نصب سایبان‌ها در صحن‌های اصلی حرم مطهر آغاز و با استمداد حضرتش، انشاءالله به مرور شاهد افزایش آنها خواهیم بود.
این اقدام آستان قدس رضوی با وجود اینکه مدت بسیار اندکی از آغاز عملیات اجرائی‌اش می‌گذرد با استقبال و بازخورد بسیار مناسبی از سوی زائران روبرو شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد